Alla inlägg under mars 2007

Av H - 14 mars 2007 20:33

jag har drabbats av mycket aggresiva vårkänslor. det är jobbigt för att följderna blir att jag vil köpa vårjacka (och jag vet att jag inte kommer att falla för en av de billigare slaget...) sedan så börjar jag bli stressad för att vår innebä att de snart är sommar vilket betyder att jag behöver ett jobb.. vilket är svårt. men jag skall inte klaga. har haft en bra föreläsning idag och jag blev klar med en hemtenta uppgift i natt och jag tror att jag har beslutat vad uppgift tre skall handla om. så livet leker. jag är en avundsjuk typ ibland. känner att vi har olika krav på oss. borde inte bli arg på dig, men ibland blir jag sur. orkar snart inte ta mer oro. vill bara se dig lycklig, inte utråkad och ångestfylld...

Av H - 14 mars 2007 00:05

nu så är både fråga ett och två klar. jag måste säga att det känns underbart. fråga ett är jag sådär nöjd med. fråga två känns bättre. jag fick sagt vad jag ville. nu så hoppas jag bara att läraren har samma åsikt. annars har jag milt sagt problem. ja, problem. jag har haft en bra helg. den blev som jag hade väntat om jag bortser från en sak. det var att min underbara vän tackade NEJ till en fest! ja detta måste jag säga är en helt ny sida av honom som jag inte skådat innan. men jag tycker samtidigt att den är mogen. man kan inte leva livet hela tiden. under denna helgen har jag nog dock drickit mr kaffe än vad jag någon gång har gjort under hela min kaffe karriär. men BARA ekologiskt kaffe, och jag tycker att jag har varit jätteduktig. en annan bra sak är att jag bara har transportert mig men miljövänliga transportmedel. nu skall jag nart sova, skall bara läsa lite om rättigheter först!

Av H - 12 mars 2007 19:57

tack magnus för en bra helg. det var kul att träffas det var längesedan. tågresan hem var bra och föreläsningen var mycket intressant, bra bra. skall sova tidigt idag, måste vända dygnet rätt..

Av H - 11 mars 2007 20:29

att göra en gay-barsdebut verkar i mitt fall vara fruktansvärt svårt. igår efter de att jag och magnus hade tittat på malodifestivalfinalen och enats om att rätt låt vann så fick vi ett väldigt sug att festa. efter lite dividerande om vart vi skulle så beslutade vi oss till sist att dra iväg till ett ställa som magnus varit på innan i gamla stan. vi drod dit och hamnade i ett iskallt stockhlom och i en fruktansvärt lång lö. alla idioterna i VIP-kön kom in snabbt som fan, men inte vi. efter att ha kämpat i kylan och dansat lite i kön så beslutade vi oss för att ta ett moget och vuxet beslut om att ge upp. så det blev ingen debut denna gången. och jag måste erkänna att de e lite jobbigt, att ladda inför att gå ut och sedan så slutar de med att man för dra hem. inte kul. men men magnus har som förslag att jag kan komma upp till pride i sommar - snacka om gay-klubbs debut i en vecka!!

Av H - 11 mars 2007 14:39

just nu går det en foto utställning i stockhpolm på kulturhuset av den amerikanska fotografen Sally Mann. jag och magnus var och såg den igår. alla bliderna som medverkade i utställningen är svartvita och tagna under de senaste 10-15 åren tror jag. hon ratar all digital teknik och alla bilder är tagna med en storformatskamera. anledningen vill att hon inte fotar digitalt är att "digitalt luktar inte". störrsta delen av bilderna kommer från en serie som hon har tagit på sina barn när de var små. många är nakna, och givetvis är hon hatad av den amerikanska kristna högern. jag tycker att dessa bilderna har lite blandad kvalite, några är bra andra inte. det som jag tror ligger och spökar är att jag vat att allt är så arangerat. hon säger själv att det inte är de men hon kan inte tekniskt sätt ta impulsiva ögonblicksbilder. sedan så medverkar också en stor del av de naturbilderna som hon har fotat under flera år. alla dessa bilder är helt underbara. mystik, känsla och estetiskt jätte vackra. sedan är även några bilder med på de döda människorna i parken. dessa är lite konstiga, jag vet inte vad jag skall tycka.. på de hela taget så är utställningen underbar och Sally Mann kommer inte att lämna mig oberörd..

Av H - 10 mars 2007 13:23

sov som om jag hade blivit slagen i huvet med nått hårt inatt. magnus trodde ett tag att jag var död så tyst som jag sov. han sa: det hörs inte ens när du andas.. nu så skall vi åka till stockholm. se sally mann. skall bli spännande. (och gratis) sedan så skall vi på en schlagerkväll hos nån som magnus jobbar me..

Av H - 10 mars 2007 01:25

x2000 och jag har ingen fin kontakt med varandra, men trotts de så måste jag säga att resa gick bra. väl framme i den kungliga huvudstaden så möttes jag av en kram. drog iväg för att få i sig en liten munsbit - det hela stannade på en kina resturang som serverade en varm god soppa och två vårrullar. en tur genom stan och vidare till ett tåg. (efter att vi hade "tittat" trånande upp i ett fönster och tänkte på en trevlig man..) på tåget tittade en massa folk folk lite konstig på oss.. och vi skrattade mest.. nu så skall jag vara lite "bollplank" och sedan skall vi sova.. jag har haft en lång dag.

Av H - 9 mars 2007 09:39

jag skall snart åk till lund och gå på en föreläsning. efter den så kommer ett stycke mentorsmöte och sedan så bär det av mot stockholm och senare väsby. innan jag skall iväg på något så brukar jag springa runt som en galning i hela huset och komma iväg med stressen som en snara längs halsen. men denna gången är de helt lugnt. har packat klart. sminkat mig. tvätta håret. kollat mailen. jag kan inte fatta de. men, men det skadar alldrig att bli lite vixen och kunna göra saker utan att stressa. jag åker om en tille och en kvart.. kram. om ni behöver mig i helgen så hör av er..

Ovido - Quiz & Flashcards