Alla inlägg under augusti 2010

Av H - 24 augusti 2010 11:45

jag har städat skrivbordet och hyllan där böckerna ska få plats. lagt fram pennorna och städat bland tankarna. 


jag promenerade i vinden och den utmanade mig. stormen skrämmde mig inte utan jag gick som att inget hänt. som att den inte kunde stoppa mig.


jag satt tyst och tänkte på livet. stirrade ut i tomma intet och kände efter. andades in och ut, lungt och stilla. kännde varje andetag och tog in livet.


i min mage finns fjärilar. det känns bra.


hur vet man om man känner någon?

vad är min rädsla? kanske att inte ha fjärilar i magen.

Av H - 23 augusti 2010 20:15

på en natt blev sommaren höst.

jag var inte redo.

jag blev inte rädd, kanske bara fundersam över farten.

allt drogs undan på en natt.


det regnar och jag gillar att lyssna på vinden. den blåser nytt liv.

regnet städar upp. gör plats åt något annat.

säger att nu är något annat på intåg.


jag har bestämmt att det är min tid att hoppa.

efter två år lämna det invanda och trygga för nya utmaningar.

jag vill vidare. nu. kanske mer än jag velat innan.

nu är det på riktigt.

jag är livrädd. skräckslagen. glad. lugn. uppjagad. målmedveten. trött. pigg.

men det kittlar skönt i magen.

så som det bara kan göra på hösten när en ny utmaning väntar.

ett nytt kapitel i livet.

Av H - 20 augusti 2010 20:59

ledsen för att jag är trött.

trött för att jag är ledsen.

orkar inte ta ställning.

vill ta ställning.

vill gå vidare.

måste gå vidare, för min egen skull.

känner inte längre som att allt skulle rämna om det blev pannkaka.


släppte bomben och den blev bra välkommnad.


allt handlar om tio jävligt jobbiga veckor. det kommer att bli jobbigt. men nog jävligt intressant.


jag kommer nog att hoppa ut i det okända.


ska sova och hämta kraft.

Ovido - Quiz & Flashcards