Alla inlägg under maj 2007

Av H - 31 maj 2007 20:56

BOKUS har idag sänt ett underbart mail som om att min bok var skickad. ÄNTLIGEN. skall på seminarie imon och hoppas att det skall bli spännande..

Av H - 27 maj 2007 20:01

dagen då allt skulle vara perfekt. familjen samlas och med en anledning. men som vanligt, bubblan sprack. rata mors dag, den skapar bara problem.

Av H - 27 maj 2007 01:43

jag tror att jag blir galen. som kursbok skall det användas en bok som nog inte finns tryckt och på plats i sverige i bästa fall i mitten på nästa månad! fan va dålig planering av filosofen.... FY PÅ ER!!!

Av H - 23 maj 2007 22:26

vad är det hos oss själva som individ som vi ser som tecken på att vi anser oss vara männskliga? om det skulle kunna finnas något sådant som vi skulle se som en potentiell kandidat skulle vi då kunna garantera att den egenskapen delades av alla människor?


inte vet jag. skall funder lite mer på de..  

Av H - 23 maj 2007 09:36

jag och ida var på utflykt till Båstad och Apelrydsskolan igår. vädret såg först inte ut att vara på vår sida men det regnade inte och det kan jag bara tacka för.


att återvända dit innebär att man börjar fundera på om de existerar hålrum i tiden där saker och ting inte förändras. il:arna ser lika dana ut, bara annan upplaga. matkön är lika livlig som jag minns den. alla lukterna är kvar. dock när vi kom in i matsalen började mitt estetik hjärta att gråta. Rörstrands porslinet var utkastat med motiveringen från max: "jag var trött på svarta kafferänder". tydligen vara han trött på vanliga bestick oxå, nu var plastsked den nya tidens melodi. skolan har gått tilbacka i sitt miljötänkande. det tycker jag är pinsamt. max vill väl snart göra sig av med lilla åland oxå. de hoppas jag aldrig att han lyckas med. dock tyckte jag att han hade växt till sig lite, men de måste bero på att han blivit pappa.


att träffa maria var lika kul som vanligt. hon står fortfarande med båda fötterna på jorden och jag tror att de är orubbliga därifrån. rektor stefan hann vi inte prata så mycket med - lite tråkigt. men han såg glad ut. bilen kunde han snart köra, och hans hanna var 7 år nu. tessi var oxå kvar. kristina var så pigg som bara hon kan. lika nära till skrattet som till allvaret. 


att komma till apelryd är något speciellt. även om det är tre år sedan som jag tog studenten därifrån klappar mitt hjärta varmt när jag är där. där är något magiska med det hela. att sedan komma dit och bli mottagen med så öppna armar gör att allt känns så mycket bättre.


apelryd finns alltid i mitt hjärta..  

Av H - 20 maj 2007 23:20

det var ingen wallander-film idag och jag måste erkänna att det känndes lite tomt. inga ystad miljöer. idag har ystad lyst från sin mysiga försommarsida. stilla vind och mysiga dofter. solen har inte varit framme så mycket men det har ändå varit varmt.  tog en promenad och tittade på näsduksträdet. mor påminde mig idag om att det är tre månader till jag börjar på urfolk. jag kan inte fatta de: SKRÄMMANDE.


jobb i sommar är fortfarande ett stor problem för mig. jag vill jobba men tydligen vill ingen har mig. undrar vad som är fel. ser inte filosofin bra ut i CV:t? eller beror de på telefonförsäljningen? kanske jag överanalyserar. vet inte men jag känner mig desperat. vill jobba. vill jobba. vill jobba. hatar att erkänna att jag är arbetslös efter 8 juni. hatar att ta ordet i min munn.  det är ett kränkande att inse att man inte kan skaffa sig ett jobb. på ett sätt så ses det som ett misslyckande. "du är kass. har inte tillräckligt med kompetens". fan vad allt detta suger ibland. att det inte finns något tryggt jobb som jag kan falla tillbaka på under somaren. nej, jag ser inte telefonförsäljningen som säkerhet. det är svårt att sälja under sommaren.


nu har jag kräkt av mig nog av mitt sommarproblem.  


den kommande veckan ser lovande ut. skall på föreläsning måndag, onsdag och fredag. till tisdag skall jag och ida åka till båstad och hälsa på på Apelryd. det skall bli kul. måste nog åka in till lund på torsdag för att läsa i antologi boken.


nu skall jag sova och hoppas att ett jobb som jag sökt skall höra av sig.  

Av H - 17 maj 2007 22:01

har sökt ett jobb idag. sedan har jag skickat en fråga om ett annat jobb och undrar om de kan tänka sig att anställa mig över sommaren. jag har panik över allt med sommarjobb. har tänkt på om jag kanske kanske skall ringa till mitt gamla SKIT FÖRETAG som sysslade med telefonförsäljning. jag har panik..

Av H - 16 maj 2007 11:28

har nu varit inne och lyssnat på de finalister som tävlar om att få ha lyssnarnas Sommar i P1. jag tycker att Ruth Anianson skall bli den som förgyller 90 minuter i etern. IN OCH RÖSTA!!

Ovido - Quiz & Flashcards