Direktlänk till inlägg 23 maj 2007

Minnen

Av H - 23 maj 2007 09:36

jag och ida var på utflykt till Båstad och Apelrydsskolan igår. vädret såg först inte ut att vara på vår sida men det regnade inte och det kan jag bara tacka för.


att återvända dit innebär att man börjar fundera på om de existerar hålrum i tiden där saker och ting inte förändras. il:arna ser lika dana ut, bara annan upplaga. matkön är lika livlig som jag minns den. alla lukterna är kvar. dock när vi kom in i matsalen började mitt estetik hjärta att gråta. Rörstrands porslinet var utkastat med motiveringen från max: "jag var trött på svarta kafferänder". tydligen vara han trött på vanliga bestick oxå, nu var plastsked den nya tidens melodi. skolan har gått tilbacka i sitt miljötänkande. det tycker jag är pinsamt. max vill väl snart göra sig av med lilla åland oxå. de hoppas jag aldrig att han lyckas med. dock tyckte jag att han hade växt till sig lite, men de måste bero på att han blivit pappa.


att träffa maria var lika kul som vanligt. hon står fortfarande med båda fötterna på jorden och jag tror att de är orubbliga därifrån. rektor stefan hann vi inte prata så mycket med - lite tråkigt. men han såg glad ut. bilen kunde han snart köra, och hans hanna var 7 år nu. tessi var oxå kvar. kristina var så pigg som bara hon kan. lika nära till skrattet som till allvaret. 


att komma till apelryd är något speciellt. även om det är tre år sedan som jag tog studenten därifrån klappar mitt hjärta varmt när jag är där. där är något magiska med det hela. att sedan komma dit och bli mottagen med så öppna armar gör att allt känns så mycket bättre.


apelryd finns alltid i mitt hjärta..  

 
 
Ingen bild

Anki Apelryd

20 juni 2007 13:19

hej Hanna!
Tack för besöket! Jätteroligt när "gamla" elever dyker upp igen!! Jag känner verkligen att man haft en hel del gemensamt, trots att jag inte varit undervisande lärare för er.
Vi har inte gått över till plastbestick - tack och lov, det var nog bara nödvändigt just den dagen pga personalbrist i köket.
Nu ser jag fram mot nästa besök - det är alltid lika härligt! Sååå - välkomna igen!!!
Kramar från Anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 19 mars 2012 23:37

river upp minnet. sitter med ett standardtest som ska mäta dig. skriva din intelligens på din näsa. bedömma. dömma ut. skypar med m. hon skriver det är bara resultat på ett papper. hon har rätt. men då tänkte jag inte så. då var allt på blodiga allva...

Av H - 18 mars 2012 17:09

sitter och borde skriva tenta men lyckas inte komma igång. lyssnar istället på Sonja Alden (För att du finns) och blir kärlekskrank och tycker att livet suger och vill hångla. detta är illa, riktigt illa.  ...

Av H - 18 mars 2012 11:44

jag hatar att vänta. tankarna är ena dagen på berget andra i den djupa dalen. frustrationen är på max. jag vill ha ett svar nu. börja planera mitt framtida liv. planera min höst. jag tror att jag blir tokig. vet att det finns massor att fixa men men ...

Av H - 4 mars 2012 21:12

klumpen av oro vaknar önskar att allt var bra. fantastiskt. lugnt. lyckligt något är fel skrämmande fel   försöker förtränga men vill inte så jag släpper fram och varken värjer eller skyddar mig ser obehaget i ögonen.  längtar bort ...

Av H - 11 januari 2012 13:16

friden. tillståndet när kampen är över. friden när det värrsta redan har hänt. friden att inte oron finns kvar mer. friden när hjärat brustit.   friden som den fina och starka. den som övervinner allt. friden som den rädda känslan över ...

Ovido - Quiz & Flashcards