Alla inlägg under maj 2009

Av H - 27 maj 2009 09:23

tittade in på hemsidan för att kolla vem som blev lyssnarnas Sommarpratare. blev så besviken att den jag röstat på inte vann. nu vann en man med ölmage och svart skinväst, jag är ledsen gott folk men inte så intressant i mina öron.


om en vecka tillkännages de andra som skall prata. jag tippar ett startfält med många som pratat innan. vet inte varför men jag har den känslan. sedan tror jag inte att det kommer att vara så många företagsledare utan snarare politiker. vet dock inte riktigt vilka som du kan stå på vänt med tanke på att förra sommaren pratade ett par riktigt stora namn. 


idag är jag på väg till Lund för sista föreläsningen. alltid blandade känslor. ovissheten inför framtiden skaver och när jag sover drömmer jag konstigt. arg på mig själv att jag ibland tycker så jäkla synd om mig själv och inte gör något åt de. har dock bestämmt att nu måste jag tänka framåt och inte bakåt. 


imorgon skall jag hämta upp min fina, nej finaste cyckel. Skeppshult V kommer att bli min kompis. box bak och pakethållare fram. hade tänkt mig en äpplegrön men att frakta hem den skulle kosta minst 800 kr mer än den svarta som jag valde. så mycket tyckte inte jag att det var värt. så nu kommer jag cyckla till jobbet hela sommaren. 

Av H - 25 maj 2009 21:16

trött idag. tankarna river i mig och jag ser varken mönster eller röda trådar. kanske är det bara hormoner. gör listor i huvudet om livet men kastar dem som bollar i min mentala papperskorg.


idag är ingen bra dag för tankar. är så förbaskat trött. skall strax sova. 

Av H - 25 maj 2009 12:26

efter fyra dagars jobb är jag lite trött. pga röda dagar och fint väder har butiken varit invaderad av både turister och fler helg-firare än planerat. puh, vad tungt det har varit, men ack vad kul.


i dag väntar nu närmast en tur på stan för att fixa viktiga ärenden. sedan hem och laga lunch. sova/vila lunch. plugg. 


imon väntar cykel inköp tror jag. 

Av H - 19 maj 2009 20:37

efter att ha sett den ena efter den andra hantverkaren passera hemmet och köket märker jag att de pratar på ett visst sätt. de har liksom en viss melodi och ord. för det första pratar de extremt brett. nedan följer några exempel, dock utan korrekt transkribering.


- aa du, han karren som jag pratar om han e inte den som e den. han tar på siian så att säga. men de kan ju ni ta sen. betyder: han som jag tänkte rekommendera för att renovera till er han är inte den som tackar nej till svart betalning. 


- myed löser man på plass vet du. betyder: när golvläggarna kommer hem till dig löser de problemet med luckan i golvet. det är så man brukar jobba. 


- skithuset. betyder: var finns toaletten? 

Av H - 17 maj 2009 15:53

jag höll ju på att missa att berätta det vilktigaste. jag har beslutat mig för att handla en Skeppshult V cyckel! den är superfin!

Av H - 17 maj 2009 15:47

jag har inte en blekasta aning om vad som händer till hösten. detta faktum känns ytters frustrerande. försöker att inte tänka på det allt förmycket då skulle jag nog bli galen.


igår pratade jag med en gammal klasskambrat från gymnasiet på facebook. kul att höra ev henne. våra liv hade utvecklats helt olika. hon har lämnat sverige och är något typ av chef (hängde inte riktigt med i exakt vad hon jobbbade med.)


tänkte på hur olika allt kan bli. hur man utvecklas helt olika. just nu tycker jag att livet är segt för att inget händer. max 16 veckor fram i mitt liv är hyffsat planerade. sedan vet jag ingenting. 

Av H - 13 maj 2009 20:51

jag växlade ner livet. allt i ett försök att hitta glädjen och kunna ställa in fokus. istället för att köra mig i botten vilar jag och hoppas att självförtroendet skall återkomma och jag skall bli ostoppbar. så där målmedveten som bara jag kan bli. bestämma mig och köra allt, på högsta växel.


kritiken för mina val kommer alltid från samma mun. de kommer i syrliga skurar. ger skamliga utbildningsförslag. (tänker på förslaget om att bli lokförare, passande va? NEJ!!) kan ibland bli arg. hans liv har varit så planerat och inrutat. så kommer jag aldrig att bli. han vet inte min plan än. hade tänkt att berätta men farfar dog. nu vet jag inte när det skall ske. den tiden de problemet. 

Av H - 11 maj 2009 22:08

okej har inte tänkt på mig så där förut.

bara tänkt: okej, ganska medioker. 

först händer det en gång, och jag förnekar. 

andra gången inser jag att jag nog bör tänka om.


jag sitter där i mina sunkiga ica kläder. 

avskalad. opersonlig. trist. pösmunk.

så händer det igen. 

tänker: kanske bäst att tänka om. 

känns konstigt. 

inser i samma andetag som när jag försöker förneka allt att det inte finns en finare komplimang. 


okej, dax att uppdatera självbilden, Hanna 2.0. 

Ovido - Quiz & Flashcards