Alla inlägg under januari 2009

Av H - 29 januari 2009 09:43

jag vet att du är i krokarna. jag sms:ar. facebookar. kollar eniro. men vad får jag för de? inget, nä inte ett enda svar. blir så besviken. svara på ett sms är inte svårt.

Ord

Av H - 28 januari 2009 10:46

jag har startat mina ordövningar. det kommer att bli jobbigt.

Av H - 27 januari 2009 09:28

igår när jag skulle iväg var jag riktigt nervös. ja det låter kanske löjligt men så var de.


i ett litet rum med snedtak satt vi 15 st tror jag. jag tror jag är bland de äldsta. det känns som om de andra är ganska unga. går fortfarande på gymnasiet. 


igår pratade vi om NOG och ORD delen. fukus på att inte tänka och att bara göra. spelar ingen roll hur uppgifterna ser ut. 


den saken som förvånade mig mest var att han pratade om känslor. han menar att beroende på vilken känsla man har påverkar det hela provet. om man intalar sig att det ska funka och sedan pluggar en massa så kan en person liksom uppnå en synergieffekt med sig själv och sitt eget lärande. 


när han sa detta så insåg jag oxå att jag måste bryta mina spärrar och ställa in fokus. för den enda som jag har att förlika mig till på provdagen är just mig själv. det känns just nu så fantastiskt skönt att jag inte pluggar så mycket. jag har faktiskt tid att lägga ner. 


så nu måste jag hålla känslorna i styr för att kunna prestera och släppa in saker i mitt långtidsminne. 

Av H - 26 januari 2009 12:47

skall äta rester strax. borde plugga men jag fattar inte knuten. det är ett problem för att jag måste lösa helvetet.


i eftermiddag skall jag iväg på min kurs. nervöst. men skönt att gruppen inte är så stor. undrar vilken typ av människor som dras till en sådan här kurs. unga? mammor? studievana? icke-studievana? skall bli spännande men det känns lite osäkert. hoppas hoppas. rapport kommer i morgon. åker idag vid tre och kommer hem vid elva och då skall jag plöja ner i kudden. 

Av H - 25 januari 2009 15:31

läste idag i sydsvenskan att Mac firade 25 års jubileum. tänkte bara gratta.

Av H - 25 januari 2009 12:25

sitter här och tänker tillbaka. för ett år sedan satt jag på ett plan till Hawaii. jag kan inte fatta det. resan känns nu som i ett annat liv. måste bita mig i armen för att fatta att det har hänt.


måste träda in i tentans värld igen. för första gången i min akademiska karriär måste jag kompletera en hemtenta. det känns så jävla surt och ruttet. är förbannnad på mig själv att jag inte var noggrannare redan från början. hemtentor har varit lite av min paradgren. men inte kan lyckan få vara för länge. 


farmor är på besök. ganska gott humör må jag säga. hon har sagt att hon skall kolla bostad till mig. jag bugar och tackar. 


var inne på beroendeframkallande fejjan. en kursare till mig går det programmet som jag vill gå. kännde att nu jävlar skall jag anstränga mig varje måndag i 9 veckor.


har i helgen faktiskt mått lite bättre. eller det var nog inte riktigt sant. känner att jag börjar bli gladare. har på ett sätt vilat så nu orkar jag tänka på annat. allt är inte bara svart. det går upp och ner. min beslutsamhet och glöd har jag kännt lite av i helgen och det känns jätteskönt. den försvann då vid jul för att jag var så trött efter allt jobb på ICA. 


livet går vidare. jag går oxå vidare. alla dagar kommer inte att vara rosenröda men nu skall jag skriva tenta och imorgon skall jag på kurs. 

Av H - 24 januari 2009 17:28

tittade på kläder idag. det var kul. köpte en kjol. fin. nöjd. fyndade även en pyjamas på halva priset. den har jag trånat efter i flera år.


idag mår jag bättre. känner att det håller på att lösa sig. jag har "fast" jobb, skall plugga lite mindre. har pratat med mina finaste vänner i veckan. anmält mig till kursen. 


jag andas. 

Av H - 23 januari 2009 23:15

jag fick min december lön idag.. bara ett ord kan förklara hur jag kände över de, nämligen LYCKA och en tillfredställelse.. efter att hela den månaden jobbat som en gris var jag faktiskt värd en bra lön..


idag har jag anmält mig till högskoleprovskursen.. lite blandade känslor. mest bra dock. motivationen känner jag är på uppgång och det är en av de viktigaste delarna för att jag skall kunna prestera bra den 28 mars. det känner jag redan nu. jeg vet att om jag beslutar mig för att klara något och verkligen koncentrerar mig på målet kommer jag att nå dit. kanske inte på första försöket men så småning om. 


sedan har jag en annan sak som jag måste berätta.. jag har blivit fast på ICA. och jag är GLAD för de!! en sak är avklarad på min mållista för 2009. 


imon skall jag köpa en mapp och block inför kursen så att jag känner att jag öven kan komma i estetisk stämning. sedan skall jag ta tag i min tentakompletering så att jag har den ur världen. jag mår dåligt av att tänka på den fria viljandets vara eller inte vara. 

Ovido - Quiz & Flashcards