Alla inlägg under december 2007

Av H - 27 december 2007 14:48

efter en och en halv månads vetskap har jag nu äntligen hämtat ut mitt stipendie från Sparbankens Syds Stiftelse. alla vi som hade fått stipendiet samlades i bankens konferansrum. YA var närvarande och jag kan tänka mig att det blir en hyfsat stor bild i tidningen imon. (det skulle i så fall inte vara första gången jag fugurerade där) så nu är stipendiet mottaget och jag måste erkänna att det känns himla bra!

Av H - 26 december 2007 20:54

idag har jag och familjen varit hos min farmor och farfar. min farfar är inte sig själv länge. han är jättesenil. detta märks på en massa sätt, tex att han inte vet vem min far är (hans son) och kallar honom för min farmors älskare. min farmor får lite avlastning men den är inte tillräcklig. jag tror att farfar skulle behöva personlig assisten. min farmor och farfar har så länge jag kan minnas alltid bråkat och gnatat på varandra. men tack vare sjukdomen bråkar de ännu värre. min farfar ser en massa män som min farmor i hans fantasi är otrogen mot i alla av mannligt kön och detta gör givetvis min farmor vansinig. min farmor har för högt blodtryck - inte undra på. min farmor är en JÄTTE stor del av min uppväxt. det var hon som lärde mig sy korsstyngn, baka och koka kaffe. det var hon som ibland var här när jag var sjuk. hon hämtade mig från Blekeskolan. att förlora henne vore som att förlora halva min barndom. bland det värrsta som skulle kunna hända på min resa var att hon dog. hon blev den första jag sa hejdå till inför resan. jag hoppas att jag inte i samma kram sa hejdå till en stor del av min barndom.

Av H - 24 december 2007 16:25

GOD JUL kära vänner! massor med kramar..

Av H - 21 december 2007 11:15

för varje dag som går blir min resa mer och mer verklighet. men det käns konstigt. att vara borta i 13,5 veckor. oj, det är länge hemma men om man är borta känns det inte lika länge. det finns en masa kvar att fixa: väska, bärbar hårddisk till bilderna, pappersgrejer, bankkort, värdepapper, köpa reseapotek mm mm.. jag blir helt trött.


efter jul när jag kommer till skolan kommer jag att vara ensam. min kombo flyttar till sitt lantställe. trist.


just nu borde jag plugga till en tenta som skall lämnas in strax efter jul - men jag är inte riktigt på de.. trist trist.. 

Av H - 10 december 2007 09:58

gårdagen i havet gick bra. jag var trött från början men när jag väl kom ner i vattnet kändes allt bra.  det blev totalt två dyk. det förta med bara övningar och det andra bara en lugn simtur, den var lite kylig men annars gick det fint. så nu har jag dyk-cert. jag är himla stolt över mig själv, och jag har idag en fruktansvärd träningsvärk.

Av H - 8 december 2007 21:38

.. eller skulle jag kanske sagt havet. har nu klarat alla de övningar som skulle göras på dagens utedyk. jag är så himla stolt över mig själv för det. att tryckutjämna var lite jobbigt men det gick hyfsat.. idag har jag oxå fått mitt första loggade dyk.. de ni! imon skall vi hoppa i igen! hoppas det går bra då.. certet snart i hamn!!

Av H - 6 december 2007 15:06

jag kan inte fatta de. om det var en helg som det inte passade sig att bli förkyld så var det just denna. men som om jag har alla mekter emot mig så var det just detta som har hänt. igår kände jag hur den smög sig på för att starta på riktigt nu i morse! jävla skit nu när jag skall dyka hela helgen..

Ovido - Quiz & Flashcards