Alla inlägg under april 2010

Av H - 18 april 2010 21:54

ingenting blev som jag hade tänkt. de senaste dagarna innan högskoleprovet hade jag laddat. kört pepping och fokuserat. allt utan resultat. känndes som ett magplask. ingen ångest men bara surt. självförtroendet får sig en törn. en massa kritiska frågor. jobbigt.


i veckan träffar jag vänner. fan vad underbarat de är. att bara vara över en kopp kaffe. återfår lite av stoltheten och inser att allt nog inte är skit trotts ett dåligt resultat. jag är ändå jag.


helgen som jag sett fram emot i månader blir inte som jag tänkt mig. ett jävla askmoln sätter käppar i hjulet. förbannad. så in i helvete. sur. inget går min väg. fan. försöker göra det bästa av de. på fredagen sover jag skit länge. (Läs: 11 tim) sedan storstädning i garderoben. fantastiskt skönt. då och då suckar jag djupt över att jag inte är i norr.


lördagen mer städning. så jäkla tråkigt. men gud vad skönt att få det fixat.


den senaste tiden har allt varit så frustrerat. jag känner mig understimulerad på jobbet. jag vill tillbaka till skolbänken och ha hjärngympa. jag vet vad jag vill plugga men jag kommer inte in och det stör mig. frustrerad. sur. trött. jag vill inte plugga för att få ett statusyrke, jag vill plugga för att ämnet intresserar mig.


idag är det söndag och jag vaknar och känner mig ganska utvilad. skönt. sneglar på schemat och tänker på de andra.


jag ringer vännen. vi skrattar och surar över att internet ibland är skit. han berättar om prestationer och ansvar. vi ska snart ses och beslut klubbas om vin kväll.


sedan ringer jag nästa vän. pratar en timme. genom luren kommer det energi. hon uppmuntrar mig att kämpa på. jag inser att hon är rätt. jag kan inte lägga mig ner och tycka synd om mig själv. jag vet vad jag vill ha. varför inte bara köra? ingen har sagt att livet skall vara lätt. lättare går att önska men nu är det inte så. jag tänker köra. och bara för min egen skull.


min vecka blev inte som jag tänkt mig. den blev dålig och bra på samma gång. dålig för att jag velat åka till Piteå och leka med de andra. bra för att jag har pratat med vänner som betyder massor. de har sammantaget fått mig att inse att livet är jobbigt ibland och att hinder är till för att övervinnas. de har gett mig kraft.


detta ordnar sig. livet altså.

Av H - 9 april 2010 16:31

borrar ner fötterna i jorden. fassnar och känner tryggheten fylla mig. andas. andas. reflekterar över vad som varit och konstaterar att det ordnar sig. det har det alltid gjort och det kommer det att göra nu oxå. jag skiter i allt annat för en stund. det är mitt liv. min underbara dröm och mitt mål. det kan ingen i hela världen ändra på. oavsett vad. utan vilja kan man inte nå någonstans. men viljan är jag övertygad om att det går att nå målet.

Ovido - Quiz & Flashcards