Alla inlägg under februari 2007

Av H - 28 februari 2007 23:03

det börjar att arta sig. på min hemtenta så har jag skrivit sid huvud och sid fot. och ca en halv mening. men utöver de så har jag under dagen installerat mitt office till min dator. jag tycker att det verkar bra så långt, men vi får se hur de utvecklar sig. sedan så har jag varit duktig och läst det som jag borde till min föreläsning imon. och det var en ganska jobbig text om vad och vika kriterier som skall uppfyllas för att vara en rättmätig medborgare i ett samhälle. jag hoppas dock på lite uppklarnande på vissa punkter från min föreläsare under morgondagen. ibland känns det så jobbigt att det är så jobbigt för min störrsta yrkes dröm att bli sann men ibland tycker jag bara att det kan vara bra att ha ett mål att tampas med.

Av H - 28 februari 2007 08:23

jag är redan vaken och har ätit frukost. agnes spinner so en hel arme i mitt knä och jag blir sömnig av de - inte bra. idag så skall jag börja på min hemtenta när mitt offic paket är installerat. den är en text av en lite radikal feminist. har läst den en gång och jag hoppas inte att den är allt för teknisk. den senaste tiden har jag blivit helt galen och bara tänkt på hur jag skulle vlja ha min framtida lägenhet. varje dag så kommer nya, vackra ting till mig och jag skulle bara vilja handla dem och lägga dem på lager. jag menar, de smartaste hade ju varit att ha en cell och en massa string så att jag slipper tänka på de sen. jag skulle vilja sita på auktions sajter på nätet och handla "bra-att-ha-för-att-sätta-bo" saker. med tanke på min kärlek för 50-tals möbler så vet jag att det skulle löna sig både ekonomiskt och på hur snyggt som det skulle bli. men men drömma går alltid, nu skall jag inte tänka på möbler utan snarare på kamera, ryggsäck, böcker och en resa till Hawaii!!

Av H - 27 februari 2007 01:04

idag har jag än en gång fått det bekräftat varför jag gav mig av ifrån min födelsestad. att jag sedan gjorde det när jag var 15 känns idag ännu bättre.. min dag inleddes med att jag hade en trevlig förmiddag med min kära syster. vi åt en massa, vilket tillhör vanligheterna, och sedan så åkte jag till lund och en föreläsning. föreläsningen var det första på delkusr två som skall handla om samhällsfilosofi. och jag måste erkänna att jag kännde mig riktigt uppslukad i ämnet när jag åkte hem. nu är filosofin så som jag vill ha den. så så att den trollbinder mig. men hem skulle jag inte riktigt utan jag skulle träffa ida för att fika på vårt älskade kondis Hollandia. efter en god kopp kaffe och en liten härlig kaka gick jag och ida hem till fredrik och deras vackra lya för att laga mat. vi lagade vego paj. på vägen hem träffade jag en gammal klasskambrat som jag inte träffat på länge. under den tiden då vi träffades kontinuerligt så uppskattade jag henne alltid för hennes osjälviska sidor och för att hon var så jordnära. så här några år senare har allt det där gått upp i rök. istället har en annan sida trätt in, den som inte kan saker ur ett annat perspektiv och som har blivit trångsynt trotts att jag vet att hon upplevt saker som går helt emot de. men trotts de så är det de som jag ser - en individ som söker efter genuina människor men som har förlorat perspektivet och valt att se värden som vit eller svart. när jag gick hem från tåget i ett kallt, rått och regnit ystad så kunde jag inte låta bli att tänka på kontrasterna mellan dessa människor som jag under dagen hade träffat. dels två genuina vänner som öppnar sott hem och som genuint glädjas åt vad jag skall göra. och sedan å andra sidan denna individ som är egocentrerad och ser på omvärlden i en dimmension. det är då som jag blir så glad över att jag drog ifrån denna lilla stad. för det är så som jag känner med alla de som jag möter innan gymnasiet och mitt liv i båstad. även om jag i eniros papper står skriven på denna adressen så bor mitt hjärta inte här. och jag vet varför - jag har aldrig kännt mig hemma här, jag har alltid letat efter något eget inte så självklart.

Av H - 22 februari 2007 09:45

jag är helt insnöad. det är ca en meter snö ute och att åka och plugga med philip idag är inte att tänka på. äntligen så har jag fått den snö-mängd som jag har längtet efter!! det känns bra.

Av H - 21 februari 2007 19:59

äntligen så snöar det på riktigt och det gör mig helt varm innombords trotts att snön är kall. jag har mer och mer börjat tänka på om jag kommer att få uppleva nån vinter nästa vinter pga att jag skall till Hawaii och läsa om urfolk. (ja de e sant. om ett år sitter jag förmidligen mitt i ett öparadis!!) jag tror till en mycket stor del att jag har hittat mitt kall i livet. jag vill syssla med internationella relationer och männskliga rättigheter.

Av H - 20 februari 2007 19:58

jag känner meg super peppad att ta mig an min filosofi idag. mer peppad än jag har varit på länge. jag skall försöka behålla denna känslan, livet är bra och livet innehåller fler viktiga element än tentor!!

Av H - 19 februari 2007 22:08

under de senaste åren har jag upprepade gånger funderat över varför jag är med i svenska kyrkan. idagarna har tanken änn en gång kommit upp och jag känner mig lika kluven. jag ser mig själv som en religös person men inte som kristen. kristendomen känns för svarat och vit för att jag skall finna den tilltalande. men kanske är det som anna säger: gå ur!

Av H - 17 februari 2007 22:51

agnes är en mycket trevlig katt. hon är något stimmig på nätterna men hon är myckt lugn för att vara kattunge. idag försvann hon in i vår soffa och detta startade en massiv rädda-agnes-kampanj. sån tyr va så slutade det luckling för agnes del och vi fick städat lite extra. just nu så pluggar jag och agnes sover i sin säng bakom mig. jag hoppas att hon kommer att sova gott och länge. till de vänner som jag har som var på gaygalan som kan jag hälsa att jag har väntat på en resention hela vecken men den verkar sitta hårt inne har jag insett... ingen nämd och ingen glömmd...

Ovido - Quiz & Flashcards