Alla inlägg under februari 2007

Av H - 7 februari 2007 22:56

jag måste samla kraft. ta tag i mitt studerande och inse att jag inte är dum i huvet (vilket jag just nu känner mig som med tanke på att jag har kuggat två tentor i samma kurs). sedan så måste jag inse att det är bara att lära sig och att det enda som det handlar om är att fatta det mest grundläggande, viket är mycket nog, men dock. jag måste nog säga att just nu i detta nu så är inte mitt filosofiska-självförtroende på topp. vilket är extremt jobbigt just nu med tanke på att de involverar en så stor del av mitt liv. GODNATT ALLA nu skall jag plugga lite till..

Av H - 7 februari 2007 19:59

studentlivet har sina underbara perioder. det är de perioder då föreläsningarna är roliga, kursboken inte är allt för jobbig och när det är kul att plugga. och utöver detta så kan man ha tid att göra lite roliga saker då och då utan att känna att studierna försakas och att man har en kuggad tenta som i en liten ask. och sedan så finns de dagar som student som bra är så jobbiga att livet bara är hemskt. de dagarna är när allt som finns tenta är plugg, tenta ångest och panik. när dagarna går ut på att sova, pluffa, plugga, plugga, gå på föreläsning, dricka kaffe för att hålla sig vaken. de dagarna är hemska. just nu har jag bara hemska dagar. och jag är trött på de som fan..

Av H - 6 februari 2007 23:23

jag har vissa låtar som jag bara älskar. här kommer en av dem. Hallelujah Baby, I've been here before. I know this room, I've walked this floor. I used to live alone before I knew you. Yeah I've seen your flag on the marble arch, But listen, love is not some kind of victory march, No it's a cold and it's a very broken Hallelujah. Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah, (Hallelujah...) There was a time you let me know What's really going on below, Ah but now you never show it to me, do you? Yeah but I remember, yeah when I moved in you, And the holy dove, she was moving too, Yes every single breath that we drew was Hallelujah. Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah. Maybe there's a God above, As for me, all I've ever seemed to learn from love Is how to shoot at someone who outdrew you. Yeah but it's not a complaint that you hear tonight, It's not the laughter of someone who claims to have seen the light No it's a cold and it's a very lonely Hallelujah. Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah. I did my best, it wasn't much. I couldn't feel, so I learned to touch. I've told the truth, I didn't come all this way to fool you. Yeah even tough it all went wrong I'll stand right here before the Lord of Song With nothing on my lips but Hallelujah. Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah. Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah.nu har jag tagit lite tag i mitt liv och börjat inse att det inte är allt att bara plugga. allt med min prestationsångest över studierna har gjort mig galen men nu har jag bestämmt mig för att mer ta en dag i taget och sätta tentorna i min takt. det känns bra och nu så skall jag sluta med de smått, sura och deppiga bloggarna ett tag.

Av H - 6 februari 2007 16:56

då vet jag de. inget att fundera över. sätta på locket. glömma historien och det finns visst en fnurra på tråden, kan bara inte fatta när den kom till..?? mer spännande är kanske avrför för det är en sak jag ABSOLUT inte kan fatta!!

Av H - 5 februari 2007 20:02

att plugga en massa är inte allt. att kunna läsa den boken som jag vill eller fika med en kompis betyder också massor. det kommer fler chanser, bättre att ta möjligheten då.

Av H - 2 februari 2007 21:06

har kämpat i dagar. har slitit i timmar. läst läst. vänt på varje minut för att plugga så mycket som jag önskar. kämpat.resultat: upp som en sol, och ner som en kall dusch.. fan va jobbigt!!

Av H - 1 februari 2007 18:24

imorgon fredag klockan 15.00 smäller de. jag skall skriva tenta nummer ett av fem denna månaden. att säga att jag är nervös är en underdrift.. panik kanske snarare ringar in begreppet.

Ovido - Quiz & Flashcards