Alla inlägg under februari 2007

Av H - 15 februari 2007 23:38

nu så har vi varit och hämtat hem en katt och det blev en Angnes. hon ligger just nu i mitt knä och spinner jättehögt. vi håller på att korg träna henne men hon gillar inte att vara ensam. att sova på en knä eller på en mage är bättre. vilket jag måste erkänna att jag oxå tycker är mysigt.

Av H - 15 februari 2007 00:12

jag undrar hur mnga som skall ta sittt liv innan det händer något. innan självmord bli ett debattämne. kanske är det inte antalet som spelar roll utan snarare hur känd personen som gör det är. kanske skall det vara så angelägt så att det smärtar. idag så gick jag in på sydsvenskans hemsida och det var där som jag fick reda på att skådespelerskan johanna sällström hade "hittats död i sin lägenhet". med tanke på att polisen inte kunde spåra något brott och det inte stod något om att hon varit sjuk så antar jag att hon inte ville leva längre. hon blev bara 32 år. och hon hade ett barn på 5 ynkliga år. de stakars barnet kommer aldrig att minnas sin mamma. att vilja leva kan man inte tvinga någon annan att göra men jag tycker synd om alla som stod henne nära. men det enda som de kan göra är att se hennes val..

Av H - 14 februari 2007 23:17

sista dagen utan katt. imorgon klocken fem så skall vi hämta en liten grå historia i huset som ser ut som om de kommer från en tysk bergs film. det skall fixas en massa saker imon.. om någon har ett bra förslag till namn så hör av dig snarast!

Av H - 14 februari 2007 12:24

denna dagen på året är den som är värrst för oss singlar. tidningarna och internet proppar på oss hjärtan, rosor, kärleks låtar och en massa romantiska saker som får oss singlar att vilja dra något gammalt över oss. nära relationer framställs som något underbarat vilket gör att vi singlar känner hur par-ångesten trycker på. varde att vara singel!

Av H - 13 februari 2007 21:28

lovikka vanten har försatts i konkurs. detta för att konsum köpte in piratkopierade vantar som vad billiga än det svenska orginalet. en svensk hantverkstradition går i graven. vantarna kommer om femtio år att värderas till tusentals kronor i antikrundan. och ett lulturarv försvinner ut för att en pirat skall överleva. vant företaget kunde inte ta strid, det var för dyrt trotts att de hade gjort allt rätt. de ägda namn och allt. detta får mig att tänka på lampan "Eldflugan" som utsattes för samma sak men där så vann upphovskvinna rätten och skadeståndet. drt gör ont att inse hur tråkigt det var att det inte fanns ett större företag bakom som kunde hjälpa till på det ekonomiska planet. så vart hittar vi då dessa pirater? jo dessa är gubbar som styrs av terrorister. knark som omsätts. för allt utgörs av en cirkel som måste slutas någonstans. och den sluts när konsumenten handlar varan och inte tänker på vilka händer som har skapat den. det kan vara allt från en Gucci-väska till en kamera. jag vägrar att stödja piratkopior!

Av H - 12 februari 2007 19:52

jag har ofta sett mig sjäkv som studiemoriverad, envis, målmendveten och om jag pluggade på mitt sätt så klarar jag tentan. men det verkar vara ett minne blott. teoretisk filosofi var tydligen inte alls min sak med tanke på att tentorna har varit ett rent helvete. tydlingen så verkar vissa tentor kräva ett par omtentor för att man skall kunna lägga nåt tråkigt helveta bakom sig. det värrsta med detta är att just nu så känner jag mig sugen på att inte tenta de delkurserna alls. och det är inget gott tecken. jag kan inte fatta vad som har hänt. jag känner mig helt dum i huvet. innerst inne så vet jag att det bara är min självkritiskhet som gör mig galen. känner mig helt knäckt. uppdragen med rötterna. slagen med ig-tentor i huvet. min prestationsånegst håller på att ta överhanden och jag förliser med detta jävla skepp. jag måste släppa detta och till viss del gå vidare och ta mig i kragen för att kunna klara av allt som jag behöver klara innan sommaren. nu skall jag äta godis och dricka te.

Av H - 11 februari 2007 22:15

idag så har jag och övriga familjen varit och tittat på en katt. sedan pepsi dog och sedan alice flyttade hem så har huset varit så förbaskat tungt. dessa små vidunderliga sakerna är grå och har lo-djurs lika öron. de verkade ganska lugna för at vara kattungar och de är helt rummsrena. nu så beinner sig hela familjen i en funderingsfas. i detta projekt så känner inte jag att jag vill vara den drivande med tanke på att jag skall flytta i augusti. men jag har beslutata att hålla mig positiv till de. för jag hade tyckt att det hade varit kul att ha en katt igen!!

Tid

Av H - 11 februari 2007 12:19

tiden är min värrsta fiende just nu. pluggandet tar i stprt sätt upp all min varkna tid + att jag vaknar mitt i natten och bärjar tänka på alla tentor som jag har hängande över mig. den senaste tiden har varit som att leva i ett ltete tidskaos utan socialt liv. att jag sedan blev tvungen att tenta en lördag ovanpå allt detta gör inte saken bättre alls. tentan igår fick mig att tänka på matte B på gymnasiet. den var övertråkig och vissa uppgifter känndes inte alls som de som vi hade jobbat med från boken. taskig tenta.. imorgon så har jag min sista föreläsning på denna delkursen. sedan så skall jag börja hård plugga på de båda böckerna. det kan nog bli jobbigt men det måste gå.

Ovido - Quiz & Flashcards