Alla inlägg under januari 2012

Av H - 11 januari 2012 13:16

friden. tillståndet när kampen är över.

friden när det värrsta redan har hänt.

friden att inte oron finns kvar mer.

friden när hjärat brustit.


friden som den fina och starka.

den som övervinner allt.

friden som den rädda känslan över allt det som kan hända.

önskan att nå friden.

att vinna över rädslan och ångestens bojor.


friden att möta morgondagen.

friden att se ljuset i det mörka.

Av H - 9 januari 2012 17:33

stirrar ner i asfalten

den är mörk och blöt


försöker lyfta blicken men hjärtat är tyngt

räcker jag till för dig?

kan jag rädda dig?

vet du att jag älskar dig?


jag vill att du ska finna ro, men hur?


jag vet att jag inte borde bära bördan men när dina ögon svämmar över av tårar gör det ont.


försöker lyfts blicken men det är tungt idag

den gör ont i bröstet

så många beslut att fatta

ångest att möta

tårar att gråta

skratt att skratta

prestationer att ta mig an

det är de som är livet

hur jävligt det än är

Ovido - Quiz & Flashcards