Alla inlägg under september 2008

Av H - 30 september 2008 22:41

jag vill inte ha medömkan. jag vill inte ha en axel att gråta ut mot. jag vill inte ha "tyck synd om mig" blicken. men ibland hade det varit skönt om någon kanske skulle kunna fråga mig hur jag ser på saken eller hur jag tycker att det har varit att se allt detta bara hända. jag har mest utagerats i perferin för att jag har ju inte varit i det mörka hålet och vänt.

Av H - 25 september 2008 01:50

jag sitter och lyssnar om och om på BAD DAY. böcker upp över öronen och koncentrationen som börjar svika. nervositeten sköljer då och då upp i halsen som en sur uppstötning. för att vara ärlig är denna tenta den mest osäkra jag skrivit. jag vet verkligen inte hur bedömmningen är. jag vågar knappt hoppas på ett g... usch... men det är bara att köra!

Av H - 23 september 2008 13:01

om tre äpplen är stötta och ett inte är stött betyder det inte att det friska äpplet saknar ärr. innanför skalet kan äpplet sakna delar av sitt kärnhus.

Av H - 18 september 2008 09:52

ja, innehållet gör mig ledsen. men inte på de sättet som du tror. insikten att det är som de är gör mig ledsen. jag förstår mer och mer hur allt hänger ihop.

Av H - 16 september 2008 23:25

jag hatar Harvardsystemet för referenser. jag sitter och läser och så kommer det en stor fet jobbig parantes mitt i allt. nej, jag hyllar oxfordsystemet. då blir det ordning och reda!

Av H - 16 september 2008 20:07

när jag hastar iväg till nästa seminarie eller föreläsningen brukar frågan komma. själv undrar jag oxå ibland. men svaret ligger nog i: vilja, målmedvetenhet och kanske det viktigaste planering.

Av H - 14 september 2008 20:11

jag har jobbat hela helgen. åtta långa timmar två dagar på rad. men det har varit bra. jag skall inte klaga. jag känner mig bara en gnutta trött i huvudet nu. alla siffror har liksom blivit en gröt.

Av H - 11 september 2008 23:59

Carrie: Later that day I got to thinking about relationships. There are those that open you up to something new and exotic, those that are old and familiar, those that bring up lots of questions, those that bring you somewhere unexpected, those that bring you far from where you started, and those that bring you back. But the most exciting, challenging and significant relationship of all is the one you have with yourself. And if you can find someone to love the you you love, well, that's just fabulous.


ja carrie, ingen kan säga det bättre. lika uppmuntrande och smärtsamt sanna. 

Ovido - Quiz & Flashcards