Alla inlägg den 3 september 2008

Av H - 3 september 2008 11:14

jag vet att jag är fånig. att jag överdriver och att det är en parantes. men det känns inte bra alls. när jag har pluggat filosofi har jag varit med i humanistkåren. de tycker jag har kännts bra. men nu för att jag pluggar MR skall jag vara ansluten till teologkåren. teologi betyder läran om gud. och jag som inte vet om jag tror på en gud. då skall jag vara med i den kåren vilket känns helt oförenligt med den kursen som jag läser. MR handlar om att vara människa och inte något övermännskligt. det skall vara ett religionsbefriat systen som visserligen skall se till att man kan utöva sin religon men det finns trotts allt något som står över religionen, nämligen människan. det värrsta är att jag inte kan invända mot detta. sverige har ett kårobligatiorie vilket jag tycker är jättebra. men teologkåren går inte ihop med en tanke om männskliga rättigheter.

Ovido - Quiz & Flashcards