Alla inlägg den 8 september 2008

Av H - 8 september 2008 18:28

jag vet att jag ibland har en förmåga att sväva ut totalt, detta inlägg kanske kommer att styrka teorin. men men. jag skriver ändå.


idag när jag har suttit och läst om MR systemet och ansträngt alla mina celler för att försköka att skapa mig en inblick i systemet. en tanke som slog mig var om man skulle kunna säga att missionsarbete i religionen tjänst. vilken som, skulle kunna anses vara ett brott mot MR. för om man börjar tänka på de så är ju intentionen vid missionsarbete att störa och ändra de värden som en specifik grupp tillerkänner sig. jag vet inte om jag drara systemet och parallellen för långt men på något sätt tycker jag att det borde finnas argument som kan stötta mitt resonemang. ja ja, tanken är inte helt utvecklad men jag skall slipa på den lite till. 

Ovido - Quiz & Flashcards