Alla inlägg under mars 2007

Av H - 31 mars 2007 23:10

idag har jag haft mina vårskor på mig. de var lika sköna som vanligt och det kändes tryggt. om jag hade varit motiverad och peppad så hade jag skrivit högskoleprovet idag. jag är dock glad att jag inte gjorde de. de är himla tråkigt och himla dyrt. men till alla de som gjorde de så måste jag säga att jag är imponerad. imponerad av orken. nä, jag tror jag skall göra det till hösten istället.

Av H - 30 mars 2007 23:10

idag har en vän till familjen varit hemma hos oss. han heter trygve och har sedan ca 10 månader kämpat mot cancer. idag kom han med ett hemskt besked. han har fått ett år till att leva. läkarna har nu beslutat att sluta med behandlingen och nu handlar allt om att göra den sista tiden så dräblig och smärtfri som det är möjligt. han har idag varit och tittat på ett hospis där han skall dö och i veckan har han skrivit hela hans testamente. trygve håller nu på med att åka runt till alla vänner och berätta. mycket av de han pratar om han om mediciner och om sjukhus och biverkningar av piller. han är mycket frispråkig, ibland nästan lite väl intim. att se trygve under alla år och framför allt tiden med cancern har nu fått mig att fundera. det som slår mig mest är att trygve inte är rädd. han verkar ta så lugnt och harmoniskt på allt. han klagar inte. är uppriktig och samlad. personligen skulle jag nog mer vara ett nerv vrak. men sedan så finns det en stor skillnad, han har levt ett liv. kunnat göra de han vill. upplevt de som betytt något för honom. om jag skulle få cancer så skulle de vara min största mardröm. även om jag vet att idag så är inte cancer en sjukdom som i de flesta fall slutar som trygves. men ändå, tänk att ha något konstigt i kroppen som växer och försöker att ta död på en. som äter upp en inifrån och släcker ljuset antingen för en stund eller för gott. cancer är en lömsk sjukdom. jag hatar den. trygve sa en bra sak idag: jag ser ett ljus i tunneln som blinkar.

Av H - 30 mars 2007 18:35

idag har jag fyndat på bokrean på bokrean. det betyder att reaböckerna som redan är billiga kostar hälften så mycket. fyndade en underbar bok om plast och "da andra könet" (den var billigare än pocket = FYND)

Av H - 29 mars 2007 21:58

till alla er som inte vet vad de skall se på tv i helgen. jag är mycket tveksam mot filmer i denna genren men jag är helt betagen. en rolig, rapp och ibland utelämnade film om kvinnors kamp om makten i en mycket annorlunda film. en film att rekommendera!

Av H - 29 mars 2007 18:21

jag har en förmåga att ibland, eller i ärlighetens namn vara så snäll så att jag personligen tycker att det tangerar att bli dum. detta har tagit sig lite olika uttrycksformer under mitt liv, bla så har jag skrivit tentor till kompisar när jg själv har haft tentavecka. idag har denna sida av mig gjort så att jag jag har lånat ut min tenta till en kursares mamma så att hon inte får ett sammanbrott på sin son. jag vet inte om jag är snäll eller bara dum....

Av H - 29 mars 2007 09:44

igår infann sig tårtkalas nummer tre av fem. min syster karolina fyllde 19. dagen var lugn. farmor har sovit här inatt och det var flera år sedan sist. hon har trott att det inte har gått att lämna farfar men det har gått super bra. jag och farmor skall ha följe på tåget när hon skall hem. skall ha min sista Hume föreläsning idag.

Av H - 27 mars 2007 21:49

jag hade idag vigt dagen åt fotoutställningar i malmö med ida. istället fasnade vi i solen och fikade i parken och drack god cider. denna dagen fick mig att omvärdera staden malmö. ja, jag måste erkänna, jag kan tänka mig att en dag i framtiden bli malmöbo..

Av H - 26 mars 2007 17:00

idas blogg idag ger mig giftasångest. det känns som att om jag skall hinna vara gift halva den tiden så måste jag börja leta man mer seriös än nu. och i nuläget råder öken på den manliga fronten. det krävs nästan en guldmedalj i tappert äktenskap till tea och hugo tycker jag. jag undrar om det finns någon 80-talist som kommer att hinna vara ett par den tiden..

Ovido - Quiz & Flashcards