Alla inlägg den 14 mars 2007

Av H - 14 mars 2007 23:46

än en gång så har min framtid fångat mig. jag undrar vad det skall bli av mig, vad jag skall satsa på. vad skall vinna: mina rationella planer eller skall jag låta mitt alter ego tala? innerst inne handlar detta om mitt förhållande till filosofi studierna. hur skall jag förhålla mig till dem? innerst inne så vet jag att de är dessa som jag bla. skulle villa syssla med. men trotts de tvekar jag. tvekar på att jag kan bli så bra om jag vill. men kanske skall jag inte tänka på de nu, mer ta tiden som den kommer och inte stressa upp mig i onödan. bara vara för en stund. en sak som jag dock är mycket tacksam för är att jag inte snart skall ta ut en examen, då hade jag haft panik. men jag tror att mitt folkhögskoleår kommer att gynna mina filosofistudier, nu kan jag få en chans att se om jag saknar dem.. de hoppas jag att jag skall göra!! massor!!

Av H - 14 mars 2007 20:33

jag har drabbats av mycket aggresiva vårkänslor. det är jobbigt för att följderna blir att jag vil köpa vårjacka (och jag vet att jag inte kommer att falla för en av de billigare slaget...) sedan så börjar jag bli stressad för att vår innebä att de snart är sommar vilket betyder att jag behöver ett jobb.. vilket är svårt. men jag skall inte klaga. har haft en bra föreläsning idag och jag blev klar med en hemtenta uppgift i natt och jag tror att jag har beslutat vad uppgift tre skall handla om. så livet leker. jag är en avundsjuk typ ibland. känner att vi har olika krav på oss. borde inte bli arg på dig, men ibland blir jag sur. orkar snart inte ta mer oro. vill bara se dig lycklig, inte utråkad och ångestfylld...

Av H - 14 mars 2007 00:05

nu så är både fråga ett och två klar. jag måste säga att det känns underbart. fråga ett är jag sådär nöjd med. fråga två känns bättre. jag fick sagt vad jag ville. nu så hoppas jag bara att läraren har samma åsikt. annars har jag milt sagt problem. ja, problem. jag har haft en bra helg. den blev som jag hade väntat om jag bortser från en sak. det var att min underbara vän tackade NEJ till en fest! ja detta måste jag säga är en helt ny sida av honom som jag inte skådat innan. men jag tycker samtidigt att den är mogen. man kan inte leva livet hela tiden. under denna helgen har jag nog dock drickit mr kaffe än vad jag någon gång har gjort under hela min kaffe karriär. men BARA ekologiskt kaffe, och jag tycker att jag har varit jätteduktig. en annan bra sak är att jag bara har transportert mig men miljövänliga transportmedel. nu skall jag nart sova, skall bara läsa lite om rättigheter först!

Ovido - Quiz & Flashcards