Alla inlägg den 3 mars 2007

Av H - 3 mars 2007 14:17

världen befinner sig enligt sydsvenskan på tröskeln till ett krig. usa vill skapa fler missiler och ryssland vill vara med på ett hörn. kapprustningen är ett faktum dessa storheter emellan. vid rysslands upplösning slutade de att vara en supermakt och hur de ser ut med den saken är svårt att säga idag. har vi inte sett detta förr?? jag tror de och då så vet vi alla att utgången blev mer än blodig. detta som nu håller på att hända (vi vet inte riktigt hur det skall bli än) kan bara sluta illa. att usa gör detta tycker jag inte är så konstigt. de vill ha mer och mer kontroll och de som gör att de kan upprätthålla sin ekonomi är att deras valuta är så stark att de kan ta tryckpressarna till hjälp. hur ryssland skall lyckas med sin finasiering vet jag inte riktigt men jag tror inte att det rör sig om "rena" pengar. tror inte att mutor är helt uteslutit. denna nyhet gör mig fruktansvärt rädd. att usa vill kontrollera europa utan att vi bett om de är inte bra. att eu sedan på sitt sätt tar in fler och fler medlemmar och sean att det bildas olika "lag" innom samfundet är ett ännu större problem. jag hade hällre sett ett minder eu med mycket STARKA medlemmsländer som hade kunnat visa en mycket enad front. så vad skall då kunnas sätta emot dessa länder som vill återuppleva gamla minnen? jag vet inte, kanske att tala om hur det gick sist...

Ovido - Quiz & Flashcards