Alla inlägg den 24 mars 2007

Av H - 24 mars 2007 20:28

tänk dig att du sitter bakom slöjan av okunnighet. du skall skapa det optimala samhället. skulle du tycka att avlyssning var bra? skulle det vara något som individerna skulle uppskatta? skulle den kunna styras objektivt och uppfylla allt det som den enligt staten har som tanke att styra? personligen är jag mycket tveksam till avlyssning i telenätet, eller jag är motståndare (skall inte låta som en annan mes som inte kan stå för sin sak) jag kan bara se negativa konsekvenser av av ett förslag som jag tror är tänkt att vara bra och vilja främja de högsta goda- att skydda individen. vi får inom en snar framtid se hur detta förslag från FRA ter sig. jag hoppas dock att de inom den närmsta tiden uppkommer kritiska diskussioner.

Ovido - Quiz & Flashcards