Alla inlägg under juli 2007

Av H - 30 juli 2007 11:45

2007-07-30
Titel: läkare, f.d vice vd Pfizer, tidigare vd Wyeth Norden.
Ålder: 48 år
Född i Göteborg, uppvuxen i Örebro och Göteborg, bosatt i USA.
Debuterar som sommarpratare.

Skapade som en av toppledarna för världens största läkemedelsföretag stor uppmärksamhet med sin bok ”Sjuka pengar - En svensk insider skakar läkemedelsindustrin” där han riktar skarp kritik mot läkemedelsindustrin. Bosatt i USA sedan 1987. Kommer 2008 ut med ”Vargflocken”, en thriller om läkemedelsindustrin.

– Jag kommer inte bara att berätta om hur läkemedelsindustrin blåser svenskarna på miljarder, utan även ge en ocensurerad beskrivning av hur det är att bo i USA. Låtarna blir allt från amerikansk sydstatsrock till mexikansk musik.


Låtlista Sommar i P1 Måndag 30 juli 2007 13:05 - 14:30 13:05
STEN CARLBERG
SOMMAR SOMMAR SOMMAR
UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN 13:10
TRAD
MIDNIGHT SPECIAL
CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL
CHRONICLE ( 2)
FANTASY
FCD-703-CCR3 13:15
PER PERSSON
HANNA, DET VAR FREDAGKVÄLL IGEN
PERSSONS PACK
HANNA
AIR MUSIC
AIRPROMOCD 1 13:21
IVORY JOE HUNTER
SINCE I MET YOU BABY
DEAN MARTIN
THE NASHVILLE SESSIONS
WARNER BROS
92-3870-1 13:26
GARY ROSSINGTON, RONNIE VAN ZANT
WHAT'S YOUR NAME
LYNYRD SKYNYRD
LYNYRD SKYNYRD
MCA RECORDS
MCD 30460 13:32
SHAKIRA MEBARAK, ESTEFANO SALGADO
CIEGA SORDOMUDA
SHAKIRA
DONDE ESTAN LOS LADRONES
EPIC
EPC 485719 6 13:37
HUDDIE LEDBETTER
BLACK BETTY
RAM JAM
25 YEARS OF ROCK 'N' ROLL (1977)
CONNOISSEUR COLLECTION
YRNR CD 77 13:43
TRAD FRÅN ITALIEN
CIELITO LINDO
LUCIANO PAVAROTTI, ENRIQUE IGLESIAS, JOSÉ MOLINA, ORCHESTRA SINFONICA ITALIANA
PAVAROTTI FRIENDS FOR CAMBODIA AND TIBET
DECCA
467 200-2 13:48
FELIPE VALDEZ LEAL
MI RANCHITO
LINDA RONSTADT
MAS CANCIONES
ELEKTRA
7559-61239-2 13:53
FELIPE BERMEJO
EL TORO RELAJO
SELENA (2), MARIACHI SOL DE MEXICO
DREAMING OF YOU
EMI
7243 8 34123 2 7 13:59
BRYAN ADAMS, MICHAEL KAMEN, ROBERT JOHN LANGE
HAVE YOU EVER REALLY LOVED A WOMAN
BRYAN ADAMS
HAVE YOU EVER REALLY LOVED A WOMAN
A M
588 428-2 14:04
PABLO BELTRAN RUIZ
SWAY
PUSSYCAT DOLLS, JERRY HEY
SHALL WE DANCE
CASABLANCA
986395 3 14:10
PEPS PERSSON
FALSK MATEMATIK
PEPS PERSSON
SPOTLIGHT: PEPS PERSSON
SPOTLIGHT
SPCD-22 14:15
GUNS 'N' ROSES
WELCOME TO THE JUNGLE
GUNS 'N' ROSES
LEAN ON ME
WARNER BROS
925 843-1 14:21 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN

detta är ett ärligt Sommar som uppriktigt pratar om hur läkemedelsindustrin fungerar. detta är lite som att lyssna på Göran Lambertz men de är i helt olika branch.


han beättar om Sverige och USA och vad som skiljer dessa länder åt. vad som är olika i sättet att bedriva företag i dessa båda länder.


jag gillar detta Sommar skarpt. det är så uppriktigt och ärligt. Peter pratar utan rädslan att vara obekväm, han menar att man måste vara obekväm för att nå sina drömmar.


Musiken: ++++

den har sin plats men inte riktigt  min smak.


Pratet: ++++

för att det är ärligt  


Helheten: ++++

ärlighet varar längst  


Av H - 30 juli 2007 00:01

2007-07-29
Titel: skådespelerska, bosatt i USA
Ålder: 52
Uppvuxen i Stockholm, bor i Bedford, New York.
Debuterar som sommarpratare.

Internationellt känd skådespelerska med ett otal Hollywoodfilmer bakom sig. Slog igenom stort 1988 med filmen ”Varats olidliga lätthet”. Huvudrollsinnehavare i flera av Ingmar Bergmans uppsättningar på Dramaten, bland annat i ”Kung Lear” och som Indra i ”Ett drömspel” 1986. Aktuell som Irina Derevko i spionserien ”Alias” i TV4.

– Programmet kommar handla om film, teater, människor jag växt upp med, arbetat med eller mött. Musiken blir en blandning, förhoppningsvis salig, av sådant som berört mig.


Låtlista Sommar i P1 Söndag 29 juli 2007 13:05 - 14:30 13:05
STEN CARLBERG
SOMMAR SOMMAR SOMMAR
UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN 13:11
NACIO HERB BROWN
GOD MORGON GOD MORGON
SIGGE FÜRST
SVENSKA SÅNGFAVORITER
ODEON
CMCD 6422 13:18
STIG OLIN
EN GÅNG JAG SEGLAR I HAMN
STIG OLIN, HASSE WALLIN
JULIA JULIA
TELEFUNKEN
UX 4621 13:25
STING (GB) (2)
I'LL BE MISSING YOU, EVERY BREATH YOU TAKE
PUFF DADDY, FAITH EVANS, 112
TRIBUTE TO THE NOTORIOUS BIG
ARISTA
74321 48539 2 13:32
MELISSA ETHERIDGE
I NEED TO WAKE UP
MELISSA ETHERIDGE
ISLAND RECORDS
B000ND91RM 13:39
ZBIGNIEW PREISNER
LA DOUBLE VIE DE VÉRONIQUE, VAN DEN BUDENMAYER, CONCERTO EN MI MINEUR (SBI 152) VERSIONE DE 1798
ANTONI WIT, POLSKA RADIONS STORA SYMFONIORKESTER (KATOWICE), ELZBIETA TOWARNICKA, JACEK OSTASZEWSKI, SCHLESISKA FILHARMONINS KÖR (KATOWICE)
LA DOUBLE VIE DE VÉRONIQUE
VIRGIN
7243 8 46080 2 6 13:46
DAVE GRUSIN
HAVANA
DAVE GRUSIN
HAVANA
GRP
GRP-2003-2 13:53
BILLY STRAYHORN
TAKE THE A TRAIN
OSCAR PETERSON
SOLO
PABLO
CD 2310975-2 14:00
NELLY FURTADO
I'M LIKE A BIRD
NELLY FURTADO
I'M LIKE A BIRD
DREAMWORKS
450 934-2 14:07
JERRY DUPLESSIS, WYCLEF JEAN
MY LOVE IS YOUR LOVE
WHITNEY HOUSTON, FAMILY FRIENDS COMMUNITY CHOIR
MY LOVE IS YOUR LOVE
ARISTA
07822 19037 2 14:14
BJÖRN ISFÄLT
MITT LIV SOM HUND
SAX PI
PELLE EROBREREN / MITT LIV SOM HUND
MILAN
CDCH 364 14:20 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN

detta är kanske bland de mest utelämnande och åersonliga Sommar som jag har hört. Lena pratat mycket om sin ångest och hur den kan dela en person i två delar. om frågan om vilken som skall vinna och få stanna. att hoppa på tåget om det känns rätt även om det kan resultera i ångest.


Leva har en koppling till SR som hon inleder med att berätta om. den verkar inte vara trevlig. på ett sätt tror jag att detta Sommar blev ett sätta att göra upp med den ångesten som det hade inneburit i ett försök att gå vidare.


jag vet inte vad jag skall tycka om dagens sommar för att Lenas prat är så mycket. hon pratar om ångest, glädje, kärlek, förhållande som inte fungerar, människor hon mött och sina barn. innehållet är bra men jag blir inte betagen. känner mig inte så berörd som jag trodde. och jag tror att allt detta beror på att hon är allt det som inte förväntas av en filmstjärna av hennes kaliber. hon är inte framåt och "jag tar för mig", hon vill bara vara LENA som råkar jobba med film och vara duktig på på sitt jobb.


Musiken: ++

inte riktigt min stil men hon förklarara alla låtvalen och det var kul.


Pratet: +++

tidvis mycket personligt. tyvärr ingen radiovana.


Helheten: +++

ett helt godkänt Sommar!  

Av H - 29 juli 2007 12:41

nu har det äntligen hänt, eller igår rättare sagt! då blev jag ägarinna till en NIKON D80. den är underbar att fotografera med. det låter som musik att ta bilder med den. handgreppet är stabilt, varken för stort eller för litet. den känns inte plastig. jag och kameran har inte riktigt hunnit bli vänner med varandra, dels för att igår tog det timmar att ladda batteriet och sedan så skulle vi bort på 35 års kalas. man idag har jag fotat lite med en del av kamerans alla funktioner (har inte testat natt foto inställningen än). det verkar inte som att jag kommer att bli besviken. den är helt underbar. (måste bara kolla nu om jag skall skaffa försäkring på den.) 

Av H - 27 juli 2007 10:24

2007-07-27
Titel: författare, föreläsare
Ålder:31
Uppvuxen i Kungsängen, bosatt i London och Stockholm.
Debuterar som sommarpratare.

Gjorde författardebut 2006 med självbiografiska boken ”Det ska bli ett sant nöje att döda dig” som ska filmatiseras. Föreläser om kvinnomisshandel och stöttar unga tjejer. Skriver på en ny bok om skilsmässobarn. Blev känd som artist och modell 1997.

– Mitt program handlar om att förlåta – även det till synes oförlåtliga. Om förlåtelse som kraft att gå vidare. I mitt fall efter den svåra tid jag levde med dold identitet och fruktan för mitt liv efter att lämnat ett mardrömslikt förhållande. Låtlista Sommar i P1 Fredag 27 juli 2007 13:05 - 14:30 13:05 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN 13:11 ANTHONY DENT, BEYONCÉ KNOWLES, MATHEW KNOWLES SURVIVOR DESTINY'S CHILD SURVIVOR COLUMBIA COL 501783 2 13:17 PRINCE PURPLE RAIN PRINCE, THE REVOLUTION PURPLE RAIN WARNER BROS 9 25110-2 13:24 K BERGVALL, ROGER HANSSON, MIKAEL LUNDGREN, JANNE PERSSON INGEN KAN ÄLSKA SOM VI GRACE (SV) (2) SVENSKA BALLADER COLUMBIA 488579 2 13:30 ROLF LOVLAND YOU RAISE ME UP JOSH GROBAN CLOSER 143 RECORDS 9362-48450-2 13:36 DINO FEKARIS, FREDDIE PERREN I WILL SURVIVE GLORIA GAYNOR GREATEST HITS (GLORIA GAYNOR) POLYDOR 833 433-2 13:43 ELTON JOHN SORRY SEEMS TO BE THE HARDEST WORD BLUE (GB) (3), ELTON JOHN SORRY SEEMS TO BE THE HARDEST WORD INNOCENT SINCDJ 43 13:49 SAMUEL BARNES, BEYONCÉ KNOWLES, JEAN-CLAUDE OLIVER, MARK C RONNEY INDEPENDENT WOMEN DESTINY'S CHILD SURVIVOR COLUMBIA COL 501783 2 13:55 TOMMY EKMAN, CHRISTER SANDELIN YOU GOT (WHAT I WANT) GRAAF YOU GOT/WHAT I WANT ARIOLA 74321 60087 2 14:02 U2 PRIDE (IN THE NAME OF LOVE) U2 THE BEST OF 1980-1990 ISLAND 524 612-2 14:08 SAVAN KOTECHA, JOSEF LAROSSI, ANDREAS ROMDHANE MAMA IL DIVO, STOCKHOLM SESSION STRINGS IL DIVO SYCO MUSIC 82876651952 14:14 CLAES ERIKSSON HUSVAGN, MAN SKA HA HUSVAGN PER FRITZELL, ARNE ÖSTERLINDH EN GO' BOX (1) GALA-VAX GV3CD 026 14:21 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN när jag såg att denna Magdalena skulle sommarprata hade jag tänkt att inte lyssna. jag tänkte: varför tar de in en bimbo? men så hände det något, familjen satt i bilen på väg hem från helsingborg och P1 knappades in för att lyssna på Sommar reprisen. minuterna gick och jag kunde inte förstå varför jag inte velat lyssna.  detta Sommar är starkt och utelämnande. Magdalena pratar om hur hon blev misshandlad av pappan till hennes första barn och hur hon lyckades ta sig ifrån detta destruktiva förhällande. hennes historia gör mig tagen och berörd. hennes rdioröst gör sig mycket bättre än vad jag hade väntat mig. musiken har en innebörd som hon berättar om i varje låt.  efter detta Sommar har min bild av denna kvinna förändrats radikalt. hon var inte alls den som media beskrivit. hon är ingen trög bimbo. hon är en klok kvinna som i mina ögon fått minupprättelse genom detta Sommar. hon har fått berätta sin historia.  Pratet: +++++utmärkt  Musiken: ++++allt är inte min stil men alla låtar har sin plats och mening.  Helheten: +++++INTRESSANT ATT FÅ SE EN ANNAN BILD AV DENNA KVINNA!      Senaste sändningen

Sommar i P1 »30-dagarsarkivet »Support

Sommar i poddradion Prenumera och ladda ner

Prenumerera på Sommar i P1 som poddradio. Bonusmaterial exklusivt för podden för varje program
poddradiosommar i poddradion

Ladda ner Sommar:
MP3-arkiv 2007
MP3-arkiv 2006
MP3-arkiv 2005

  SR minns Lars Forssell

Författaren och akademiledamoten Lars Forssell har avlidit. Han blev 79 år. Lars Forssell var en av Sveriges största kulturpersonligheter och blev ledamot av Svenska Akademien 1971.

 Sommar med Lars Forssell från 1979   SR minns Alice Timander

Alice Timander har avlidit 91 år gammal. Hon var unik i sitt slag, Sveriges mesta premiärlejon sedan decennier tillbaka. Förra året gjorde hon sitt första Sommarprogram, hör det här.
 Sommar med Alice Timander från 2006

  Glöm sommarpratarna!  
Ladda ner en Sommarradio Ladda ner en Sommarradio

Med denna radio kan du lyssna på Sommarpratarna i efterhand! Till nedladdningen

  Snart kommer boken Sommarpratare 2007

- 20 manus i urval från årets Sommar i P1

Mer om boken

  Klassiska Sommarprogram

I samarbete med Sommarredaktionen har SR Minnen plockat fram några av de bästa och mest önskade programmen från senare år. I SR Minnen från den 30 juni.

SR Minnen

  Länktips:

På Minuten
Spanarna
Studio Ett
P1-morgon
Kulturradion
Odla med P1
Godmorgon, världen!

  SÖK
Arkiv
Av H - 26 juli 2007 23:16

jag har nu sänt in min hemtenta. tre frågor och 11 sidor text. det blev en hel del må jag säga. just nu har den nervösa tomheten tagit sitt grepp över mig. jag är lättad för att det är gjort sammtidigt som jag är nervös för resultatet. den en halvan av mig säger att det gått bra, den andra misstror varje bokstav, ord och mening. den känslan är jobbig för att den kan inte användas till något, inte ens omvandlas till energi eller illska. det ena som jag kan göra nu är att vänta, vänta, vänta. jag tror att min lärare är på semester och det gör att väntan kan bli ännu längre. fan vad jobbigt. jag vil ha VG på tentan, kanske är det de som skapar press och därmed ökad nervositet. fan vad det är hemskt med tentor.

Av H - 23 juli 2007 12:43

2007-07-23
Titel: föreläsare och författare
Ålder: 40
Uppvuxen och bosatt i Stockholm.
Debuterar som sommarpratare.

Vägledare i personlig utveckling som skrivit storsäljarna ”Självkänsla Nu!” och ”Mera självkänsla”. Vägleder allt ifrån ungdomar och interner i fängelser till företagsledare. Medverkat som coach ibland annat TV 4:s morgonprogram och TV3:s ”Singelcoacherna”.

– I mitt program ska jag dela med mig av de erfarenheter jag fått genom möten med modiga människor från vitt skilda världar. Jag kommer spela blandad musik som jag tycker om. Låtlista Sommar i P1 Måndag 23 juli 2007 13:05 - 14:30 13:05 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN 13:11 VAN MCCOY THIS IS IT MELBA MOORE ABSOLUTE BOOGIE EVA EVACD5039 13:18 PETER CARTRIERS, SARAH DAWN FINER, ALEX PAPACONSTANTINOU OUT OF THE DARKNESS SARAH DAWN FINER A FINER DAWN ROXY RECORDINGS 1004192 13:25 JONATHAN CAIN, STEVE (1) PERRY WHO'S CRYING NOW JOURNEY SUPER COLLECTION COLUMBIA LSP 980692 2 13:32 PRINCE SIGN 'O' THE TIMES, SIGN OF THE TIMES PRINCE THE HITS 1 PAISLEY PARK 9362-45440-2 13:39 LEROY GREEN, RON KERSEY DISCO INFERNO TRAMMPS ABSOLUTE BOOGIE EVA EVACD5039 13:46 MEJA BECKMAN, S JORDAN, C REEVES LIFE IS A RIVER MEJA BECKMAN MELLOW BY MEJA EPIC EPC 515465 2 13:53 JUAN ESTEBAN ARISTIZABAL LA CAMISA NEGRA JUANES MI SANGRE SURCO 982353 3 14:00 HENRY KRIEGER AND I AM TELLING YOU I'M NOT GOING JENNIFER HOLLIDAY I'M ON YOUR SIDE ARISTA 664 554 14:07 DARREN HAYES, DANIEL JONES AFFIRMATION SAVAGE GARDEN AFFIRMATION COLUMBIA COL 494935 2 14:14 GEORGE MICHAEL FAITH GEORGE MICHAEL FAITH EPIC EPC 460000 2 14:20 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN Mia är en person som varit i skiten. hon har varit missbrukare av både det ena och det andra. men hon har lyckats att ta sig upp ur skiten och göra något bra av sina helvetes år. detta imponerar med henne.  henns röst är intensiv och nästan ibland jobbig att lyssna på men jag tycker ändå att det funkar bra i etern. musiken är blandad och jag har inga direkta kommentarer om henns val.  att lyssna på detta sommar gör att jag blir sugen att läsa hennes böcker!   Musiken: +++okej  Pratet: ++++intressant och blandat  Helheten: +++en mycket stark trea!  
Av H - 21 juli 2007 11:36

2007-07-21
Titel: programledare, producent
Ålder: 38
Uppvuxen i Sätra, bosatt i Saltsjöbaden.
Debuterar som sommarpratare.

Programledare för ”Så ska det låta” i SVT. Startade och driver produktionsbolaget Baluba sedan 1989. Programledare för Melodifestivalen 2004 och dess producent året därpå. Slog igenom i SVT 1991 som Ronny i humorduon Ronny och Ragge.

– I mitt program kommer jag att spela musik som jag tycker det är skönt att lyssna på när det är sommar och man är ledig. Jag ska berätta om vad som ger mig energi och varför jag tycker att det är så roligt att vara chef.


Låtlista Sommar i P1 Lördag 21 juli 2007 13:05 - 14:30 13:05
STEN CARLBERG
SOMMAR SOMMAR SOMMAR
UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN 13:11
NORMAN L MARTIN
DID YOU GIVE THE WORLD SOME LOVE TODAY BABY
DORIS SVENSSON, BERNDT EGERBLADH, BENGAN CARLSSON, LUCAS LINDHOLM, JANNE CARLSSON
DID YOU GIVE THE WORLD SOME LOVE TODAY BABY
EMI
7243 8 54612 2 4 13:17
TOMMY EKMAN, CHRISTER SANDELIN
RARA SÖTA ANNA
RONNY RAGGE, LILLING PALMEKLINT
LET'S PÖK
ALPHA
ONECD 44 13:24
PEPS PERSSON
OH BOY
PEPS BLODSBAND
OH BOY!
SONET
CDS10424 13:30
DOLLY PARTON
9 TO 5, NINE TO FIVE, /NINE TO FIVE
DOLLY PARTON
THE RCA YEARS (2)
RCA
07863 66127-2 13:36
TOMAS ADOLPHSON, ANDERS FALK
LÅNGE BENGT
BARBRO (1) HÖRBERG
GRÅT I GRÄSET
FRITUNA
0128 2 13:43
ANDREW FREDRICK BLISSETT, LUCINDA MARY DRAYTON
A HUNDRED THOUSAND ANGELS
SINÉAD O'CONNOR
MUSIC CUE
01 13:49
TOM PAXTON
JAG GER DEJ MIN MORGON
FRED ÅKERSTRÖM, FINN KALVIK, LILLEBJÖRN NILSEN, LASSE PETTERSSON
TVÅ TUNGOR
WEA
9031-70852-2 13:55
U2
I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR
U2
THE JOSHUA TREE
ISLAND RECORDS
842 298-2 14:02
LARRY FORSBERG, SVEN-INGE SJÖBERG, LENNART WASTESSON
HON KOMMER MED SOLSKEN, EUROVISIONSSCHLAGERN 2002: SVERIGE: UTTAGNINGEN, HON KOMMER MED SOLSKEN TILL MIG HON KOMMER MED SOLSKEN TILL DIG
ÖSTEN MED RESTEN
HON KOMMER MED SOLSKEN
START KLART
SKRCDS 841 14:08
PATRICK LEONARD, MADONNA
NOTHING REALLY MATTERS
MADONNA
RAY OF LIGHT
WARNER BROS
9362-46847-2 14:14
PETER R ERICSON
SOMMARKORT, EN STUND PÅ JORDEN
CORNELIS VREESWIJK, ANNIKA FRÖLANDER, PETER R ERICSON, PER ANDREASSON, LARS HOFLUND, BILL ÖHRSTRÖM
MÄSTER CEES MEMOARER (5)
METRONOME
4509-91927-2 14:21 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR

UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN


detta Sommar var mycket bättre än vad jag trodde. jag hade en tanke om att detta skulle bli mycket trams och flams. men ack som jag bedrog mig. Peter pratar allvarigt och roligt.  detta Sommar är kul men oxå eftertänksamt.


jag trodde inte att jag skulle gilla detta Sommar men det gör jag. dels för att han berättar om vad han har upplevt och dels för att han är så sympatisk. 


musiken är kul och passar in in Sommar-pratet!


Pratet: ++++

kul


Musiken: ++++

bra och uttänkt


Helheten: ++++

ett bättre Sommar äv väntat!  

Av H - 19 juli 2007 22:35

omedvetet och ofrivilligt finns det där. dessa saker som bestämmer hårfärg, längd och sinnelag. andra saker döljs oxå där bakom. mer otrevliga - sjukdomar och ogynsamma beteendemönster. allt detta finns i våra älskade och hatade gener. för vissa kan de få oss att uträtta storverk, för andra kan de bära på genom om skapar ett suicid beteende. men det som är lika för alla är att det inte går att påverka. de ligger där och gror. idag har jag fått veta att jag med största sannolighet bär på en gen som jag hoppas att jag aldrig kommer att utveckla. samtidigt är jag glad för att jag vet för att nu kan jag tänka på det och vara uppmärksam på om jag skulle ta till detta destruktiva beteende. jag skäms inte för att jag bär den men att komma på att den kom närmare gjorde mig rädd. att ha genen så nära känns lite overkligt samtidigt som jag inte blev förvånad - många gånger har jag undrat om det inte var det som du bar på. att veta känns bra. och jag kommer alltid att vara stolt över dig för att du tog tag i ditt problem och inte lät genen segra. jag inser att det är ett dagligt helvete, men jag skall tänka på dig varje dag. och sedan om ett tag så skall jag säga till dig att jag är stolt över dig! så in i helvete stolt..

Ovido - Quiz & Flashcards