Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Duktig-ångest

Av H - 18 november 2011 17:45

jag har mig själv på stort allvar. jag är Hanna, seriös och duktig.

flippar inte ur.

planerar och tänker.

ruvar och gruvar på livet.

fassnar i de filosofiska träsken.

ibland skrattar jag allt för högt men sanningen är den att jag inte kan skatta på ett annat sätt.


ibland kommer duktig-ångesten.

jag frågan mig: kan jag göra detta, är jag duktig nog?

har jag det som krävs?

är mitt CV och hjärta tillräckligt fullt med erfarenhet?

det är läskigt att sedan upptäcka att endast om jag provar får jag veta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 19 mars 2012 23:37

river upp minnet. sitter med ett standardtest som ska mäta dig. skriva din intelligens på din näsa. bedömma. dömma ut. skypar med m. hon skriver det är bara resultat på ett papper. hon har rätt. men då tänkte jag inte så. då var allt på blodiga allva...

Av H - 18 mars 2012 17:09

sitter och borde skriva tenta men lyckas inte komma igång. lyssnar istället på Sonja Alden (För att du finns) och blir kärlekskrank och tycker att livet suger och vill hångla. detta är illa, riktigt illa.  ...

Av H - 18 mars 2012 11:44

jag hatar att vänta. tankarna är ena dagen på berget andra i den djupa dalen. frustrationen är på max. jag vill ha ett svar nu. börja planera mitt framtida liv. planera min höst. jag tror att jag blir tokig. vet att det finns massor att fixa men men ...

Av H - 4 mars 2012 21:12

klumpen av oro vaknar önskar att allt var bra. fantastiskt. lugnt. lyckligt något är fel skrämmande fel   försöker förtränga men vill inte så jag släpper fram och varken värjer eller skyddar mig ser obehaget i ögonen.  längtar bort ...

Av H - 11 januari 2012 13:16

friden. tillståndet när kampen är över. friden när det värrsta redan har hänt. friden att inte oron finns kvar mer. friden när hjärat brustit.   friden som den fina och starka. den som övervinner allt. friden som den rädda känslan över ...

Ovido - Quiz & Flashcards