Alla inlägg under juni 2007

Av H - 30 juni 2007 19:10

2007-06-30
Titel: ledarskapskonsult, författare
Bosatt i Mälarhöjden, Stockholm.
Debuterar som sommarpratare.

Något av en pionjär som konsult i ledning och ledarutveckling. Egen företagare i nästan 30 år med uppdrag både nationellt och internationellt, bland annat för SIDA och FN. Har skrivit flera böcker som översatts till många språk, som den prisbelönta boken ”Lära Kvinnor Leda Kvinnor”. I augusti kommer boken ”Lära Män Leva - i ledarskapets dilemma”.

– Jag vill i mitt program berätta om ledarskap och bland annat hur detta är kopplat till kön. Jag skall också avslöja hur bristen på hisskyltar kan vara starten på ett oerhört innehållsrikt yrkesliv.


Låtlista Sommar i P1  
13:05
STEN CARLBERG
SOMMAR SOMMAR SOMMAR
UNDERHÅLLNINGSORKESTERN (STOCKHOLM), EGON KJERRMAN  
13:10
GIUSEPPE VERDI
LA TRAVIATA: ( 3)
JOAN SUTHERLAND, RICHARD BONYNGE, NATIONAL PHILHARMONIC ORCHESTRA (LONDON), LUCIANO PAVAROTTI
LA TRAVIATA: UTDRAG
DECCA
400 057-2  
13:16
IRVING BERLIN
ALEXANDER'S RAGTIME BAND
ELLA FITZGERALD, RANDY WESTON
THE IRVING BERLIN SONGBOOK (ELLA FITZGERALD) (1)
VERVE
829 534-2  
13:22
TRAD FRÅN SVERIGE: ÅNGERMANLAND
STAKAGÅRDSLÅTEN (EFTER J SUNDIN)
GUNNAR HAHN
SVENSKA LÅTAR PÅ MITT SÄTT
LADYBIRD
LBCD 0023  
13:28
CARL AXEL BERGSTRÖM
UTGÅNGSMARSCH, UPPLANDS REGEMENTES MARSCH, I8, UPPLANDS INFANTERIREGEMENTES MARSCH, UPPLANDS SIGNALREGEMENTES MARSCH, S1
SYMFONIKERNAS MUSIKKÅR (STOCKHOLM), CHRISTER JOHANNESEN
SVERIGES INFANTERIMARSCHER
SMI
SMICD-002  
13:34
HARRY WARREN
LULLABY OF BROADWAY
DORIS DAY
25 GREATEST HITS (DORIS DAY)
COMPANION
6187 302  
13:40
OWE THÖRNQVIST
ICKE SA' NICKE
OWE THÖRNQVIST, BRÖDERNA BRUSH BROTHERS
EN BOX OWE - ROND 1
PANDOREC
CDBOX-812/1  
13:45
STIKKAN ANDERSON, BENNY ANDERSSON, BJÖRN ULVAEUS
I AM JUST A GIRL
ANNE SOFIE VON OTTER, PÄR GREBACKEN, KARL JAKOBSSON, GEORG JOJJE WADENIUS, LASSE ENGLUND, KALLE MORAEUS, FREDRIK JONSSON, MAGNUS (1) PERSSON
I LET THE MUSIC SPEAK
DGG
00289 477 5901  
13:51
RICHARD WAGNER
DIE WALKURE
GEORG SOLTI, WIENER PHILHARMONIKER, BIRGIT NILSSON, REGINE CRESPIN, CHRISTA LUDWIG, JAMES (1) KING, HANS HOTTER, GOTTLOB FRICK, VERA SCHLOSSER, HELGA DERNESCH, BERIT LINDHOLM, VERA LITTLE,
DIE WALKÜRE
DECCA
414 105-2  
13:57
JOHNNY CASH
UNDERSTAND YOUR MAN
JOHNNY CASH
MAN IN BLACK
COLUMBIA
COL 503023 2  
14:03
OKÄND
KARIBUNI WANA WA AFRICA
BOMAS OF KENYA
THE MOST BEAUTIFUL SONGS OF AFRICA
ARC
EUCD 1239  
14:09
JOHANN CHRISTIAN FRIEDRICH HAEFFNER
LEJONRIDDARNE
OD (UPPSALA), ERIC ERICSON
MUSICA SVECIAE CEREMONI OCH SERENAD 1800-TALETS MA
PROPRIUS
PROP 9941  
14:15
MARGUERITE MONNOT
MILORD
EDITH PIAF
L'ESSENTIEL
EMI
7243 5 37135 2 2  
14:21 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN (STOCKHOLM), EGON KJERRMAN

Barbro inleder med att prata om ett mycket angeläger ämne: GENUSFRÅGOR. och hon förstör det totalt. ett isäkert prat som blandas med tråkig musik.


jag blir gråtfärdig när jag inser att jag måste betygssätta detta Sommar. jag vill ge det högsta poäng för att hon pratar om ett bra ämne som själv intresserar mig, men jag kan inte för att hon är helt för förvirrad och osammanhängande...  


den enda gången det blir intressant är när hon blir personlig och berättar om när hon blev hedersdocktor i Uppsala, det var en rolig historia att höra.


Musiken: +

en bra låt


Pratet: ++

osammanhängande


Helheten: ++

tyvärr....  


Av H - 29 juni 2007 13:17

2007-06-29
Titel: skribent, spanare i P1
Ålder: 37
Uppväxt i Härnösand, bosatt i Stockholm.
Debuterar som sommarpratare.

Är skribent, översättare och film- musik- och litteraturrecensent. En av ”Spanarna” i Sveriges Radio och tidigare krönikör i kulturprogrammet Kobra. Har även varit förläggare på två egna bokförlag: Koala Press och Tivoli.

– Mitt sommarprogram kommer att vara ett ganska okritiskt hyllningsporträtt av  mig själv. Och så kommer jag passa på att hämnas några gamla oförrätter från 70-talet. Och spela riktigt bra musik.


Låtlista Sommar i P1
13:05
STEN CARLBERG
SOMMAR SOMMAR SOMMAR
UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN  
13:09
BEN WESTBEECH
WELCOME
BEN WESTBEECH
WELCOME TO THE BEST YEARS OF YOUR LIFE
BROWNSWOOD RECORDINGS
BWOOD 011 CD  
13:14
GERRY DARBY, MCCOURT, JIMMY PARIS
STICKS AND STONES
CARMEL, PAUL BAYLIS, UGO DELMIRANI, JIMMY PARIS, JOHNNY FOLARIN, GERRY DARBY
THE FALLING
LONDON
828 014-2  
13:19
ANNIKA NORLIN
VI KOMMER ATT DÖ SAMTIDIGT
SÄKERT
VI KOMMER ATT DÖ SAMTIDIGT
RAZZIA RECORDS
RAZZIA 047  
13:23
PRINCE
DON'T PLAY ME
PRINCE
THE TRUTH
NPG RECORDS
CRYSTALCD 1  
13:28
EMILIANA TORRINI, EG WHITE
UNEMPLOYED IN SUMMERTIME
EMILIANA TORRINI
LOVE IN THE TIME OF SCIENCE
VIRGIN
848352 2  
13:33
DAMON ALBARN, GRAHAM COXON, ALEX JAMES, DAVE ROWNTREE
COFFEE AND TV
BLUR
 13
FOOD RECORDS
4991 292  
13:38
JONI MITCHELL
CONVERSATION
JONI MITCHELL
LADIES OF THE CANYON
REPRISE
7599-27450-2  
13:42
SOPHIE BARKER, HENRY BINNS, SAM HARDAKER
IN THE WAITING LINE
ZERO 7, SOPHIE BARKER
SIMPLE THINGS
ULTIMATE DILEMMA
UDRCD 016  
13:47
PADDY MCALOON
BONNY
PREFAB SPROUT
STEVE MCQUEEN
COLUMBIA
466336 2  
13:52
ROBERT BROWN, MICHAEL CONROY, ROBERT GREY, GARY MCDOWELL, STEPHEN WALKER
I MELT WITH YOU
NOUVELLE VAGUE, SILJA
NOUVELLE VAGUE
PEACEFROG RECORDS
PFG 051 CD  
13:57
JOHNNY MARR
STOP ME IF YOU THINK YOU'VE HEARD THIS ONE BEFORE
MARK RONSON, DANIEL MERRIWEATHER
STOP ME
COLUMBIA
88697098712  
14:01
MARK HOLLIS, TIM FRIESE-GREENE
LIFE'S WHAT YOU MAKE IT
TALK TALK
THE COLOUR OF SPRING
EMI
7243 591452 2 8  
14:06
ANDY PARTRIDGE
DEAR GOD
XTC
BEST...EVER...INDIEROCK
VIRGIN
7243 8 39580 2 3  
14:11
HAMMER
THERE'S NOTHING LIKE THIS
OMAR (1)
THERE'S NOTHING LIKE THIS
TALKIN' LOUD
868 289-2  
14:16
NICK DRAKE
ONE OF THESE THINGS FIRST
NICK DRAKE
WAY TO BLUE - AN INTRODUCTION TO NICK DRAKE
ISLAND
74321 21325 2  
14:20 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN

Jessika har sedan tidigare en radiovana och det är ett av hennes störrsta fördelar. hon talar tydligt och utelämnande.


hon tar upp personliga angelägenheter och det är intressant att lyssna.


programmet äe bra men på något sätt stannar det inte kvar. jag vet inte varför.


Pratet: +++

intressant och tydligt


Musiken: +++

en härlig blandning


Helheten: +++

en stark och välförtjänt trea!  

Av H - 28 juni 2007 19:53

lyssnade på ett radioprogram från Lundsberg. internatet med stort I och elitskolan med stort E. de var lite skrämmande att inse att det finns lärosäten som har undervisat generation efter generation. skolor som har uppfostrat och disiplinerat. gift sig inom klassen för att ingen annan var bra nog. och allt detta har kostat ca 200.000 per låsår. den kostnaden innebär att föräldrarna borde spara ca 4700 varje månad från det att bernet föds för att kunna finansiera gymnasiestudierna. på hemsida finns reklam för "fördelaktiga lån för ditt barns framtid".


samtidigt som jag på ett sätt känner avsky för ett elit system som går i arv har jag frågat mig om jag skulle kunna tänka mig att placera mina barn där. (om jag nu hade de ekonomiska möjligheterna) det som talar för är att jag skulle vilja att mitt barn skulle hamna i en studieinriktad och målmedveten atmosfär. ett klimat där jag som förälder har en möjlighet att påverka skolldeningen. det som skulle tala emot är att jag inte vill sprida den, till viss del, föråldrade traditionen vidare.


så vad väger tyngst, studiemotiverad miljö eller traditioner? jag måste erkänna att jag tror att studiemotiverande miljö är viktigast.  och givetvis att mitt barn vill, jag skulle inte ha hjärta att placera mitt barn på en skola som hon/han inte vill gå på...

Av H - 28 juni 2007 17:04

2007-06-28
Titel: justitiekansler
Ålder: 57
Född och uppvuxen i Kisa, bosatt i Uppsala.
Debuterar som sommarpratare.

Stridbar justitiekansler sedan 2001 som bland annat uppmärksammats för sin kritik mot delar av rättsväsendet. Tidigare rättschef på justitiedepartementet, universitetslektor i juridik vid Uppsala universitet och assessor vid Svea hovrätt.

– I mitt program ska jag berätta om påtryckningar, lögner och fegisar. Men också om underbara människor och sådant som får mitt hjärta att smälta.


Låtlista Sommar i P1

13:05 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN


13:10 BENNY ANDERSSON VITALINS VALS BENNY ANDERSSON BAO MONO MUSIC MMCD 021


13:15 SUSANNA HOFFS, TOM KELLY, BILLY STEINBERG ETERNAL FLAME BANGLES EVERYTHING COLUMBIA 462 979-2


13:20 ANTONIO CARLOS JOBIM DESAFINADO STAN GETZ, CHARLIE BYRD, KETER BETTS, BUDDY DEPPENSCHMIDT, BILL REICHENBACH JAZZ SAMBA VERVE 810 061-2


13:25 TED GÄRDESTAD SOL VIND OCH VATTEN TED GÄRDESTAD TED POLAR 847 815-2


13:30 GERRY MULLIGAN LINE FOR LYONS CHET BAKER, STAN GETZ QUINTESSENCE (2) CONCORD JAZZ CCD 4858-2


13:35 BENNY ANDERSSON, BJÖRN ULVAEUS THE WINNER TAKES IT ALL ABBA SUPER TROUPER POLAR 549 956-2


13:40 LALEH LIVE TOMORROW LALEH LALEH TELEGRAM RECORDS 5050467 7655 2 8


13:45 MAURO SCOCCO HIMLEN RUNT HÖRNET LISA NILSSON HIMLEN RUNT HÖRNET DIESEL DIESEL C-6


13:50 BENNY ANDERSSON SKENBART HELEN SJÖHOLM, BENNY ANDERSSON BAO MONO MUSIC MMCD 021


13:55 ANDREW LLOYD WEBBER THE PHANTOM OF THE OPERA: UVERTYR MIKE REED THE PHANTOM OF THE OPERA POLYDOR 831273-2


14:00 JONAS BERGGREN CAPTAIN NEMO ACE OF BASE FLOWERS MEGA MRCD 3335


14:05 POVEL RAMEL UNDERBART ÄR KORT MONICA ZETTERLUND, LEIF ASP ETT LINGONRIS SOM SATTS I COCKTAILGLAS (6) UNDERBA RCA 74321 32989 2


14:10 PER GESSLE, MATS PERSSON LISTEN TO YOUR HEART ROXETTE THE BALLAD HITS ROXETTE RECORDINGS 7243 5 41858 0 9


14:15 FÅFÄNGLIGHET NILS FERLIN NILS FERLIN LÄSER EGNA DIKTER GAZELL GMGCD-1264


14:20 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN


dagens sommar tog mig från första stud med ett intresse. mannen hade en stark klar röst som gick rakt in i mitt sinne. göran har en spännande historia och han är minst sagt rebell.


det som gör detta sommar så speciellt är att Göran utstrålar att göra det rätta och att man skall visa civilkurage i vardagen. detta sommar har ett starkt budskap och jag skulle vilja säga att det han berättar är både provocerande och utmanande.


hans musikval är balndade och skapar en spänning.


Pratet: +++++

utmannade och ärligt


Musiken: ++++

en kul mix


Helheten: +++++

andra toppbetyget men inte lika stark som Marks femma. femman får Göran för att han är uppriktig och vågar säga emot och säga till! modigt!


Av H - 27 juni 2007 23:07

2007-06-27
Titel: politisk chefredaktör, blivande präst
Ålder: 40
Uppvuxen i Lund och bor i Stockholm.
Debuterar som sommarpratare.

Är tjänstledig från Aftonbladet för sina studier. Tog grundexamen i teologi för 16 år sedan. Har skrivit boken ”Längtan efter mening” och har en välbesökt blogg där hon skriver om allt från poesi till politik.

– Jag vill tala om maktens ordmissbruk och folkets ordtrötthet och filosofera över nutidsmänniskans längtan efter språk och om vikten av att benämna saker vid sitt rätta namn. Musiken blir mångkulturell.


Låtlista Sommar i P1 Onsdag 27 juni 2007 13:05 - 14:30

13:05 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN


13:10 ANITA POINTER, JUNE POINTER, RUTH POINTER, TREVOR LAWRENCE I'M SO EXCITED POINTER SISTERS ABSOLUTE DISCO CLASSICS EVA ACCD 3003


13:15 JAKOB HELLMAN VÄGAR HEM ANNA IDDE VÄGAR HEM AMIGO AMCD 2040


13:20 DINO FEKARIS, FREDDIE PERREN I WILL SURVIVE GLORIA GAYNOR GREATEST HITS (GLORIA GAYNOR) POLYDOR 833 433-2 13:25 GUDARNA, NAVID MODIRI DAGS FÖR SLAGSMÅL NAVID MODIRI, GUDARNA DAGS FÖR SLAGSMÅL SWINGKIDS PRODUCTIONS NAVID 001


13:30 JOAQUIN RODRIGO LI BEIRUT, CONCIERTO DE ARANJUEZ: SATS 2, ADAGIO (ARR) FAIRUZ MAARIFTI FEEK RELAX-IN LP-REL 14


13:35 JAMIE CULLUM, DAN NAKAMURA, ALLEN TOUSSAINT GET YOUR WAY JAMIE CULLUM CATCHING TALES UNIVERSAL MUSIC 9873771


13:40 BILL WITHERS USE ME IDA SAND, NILS LANDGREN, OLA GUSTAFSSON, OVE ANDERSSON, MICHAEL EDLUND MEET ME AROUND MIDNIGHT ACT COMPANY ACT 9716-2


13:45 MARIE BERGMAN VARJE MÄNNISKA BÄR EN HISTORIA MARIE BERGMAN, NIKLAS MEDIN, STAFFAN ASTNER, LASSE ENGLUND, BACKA HANS ERIKSSON, MATS (4) PERSSON VARJE MÄNNISKA BÄR EN HISTORIA RECORD STATION STATCD 35


13:50 OSCAR SIMONSSON, MAGNUS ZINGMARK KOOP ISLAND BLUES ANE BRUN, KOOP KOOP ISLAND BLUES SUPERSTUDIO GRÅ GRÅ D 8


13:55 PHILIPPE COHEN-SOLAL, EDUARDO MAKAROFF, CHRISTOPH H MUELLER ARRABAL CRISTINA VILALLONGA, GOTAN PROJECT LUNATICO YA BASTA YAB 023 CD


14:00 FRÉDÉRIC CHOPIN NOCTURNE FÖR PIANO NR 20 CISS-MOLL OP POSTH ROLAND PÖNTINEN PIANORAMA BIS CD 1326


14:05 TORGNY BJÖRK I FOLKVISETON, MITT HJÄRTA ÄR DITT ROLF WIKSTRÖM MITT HJÄRTA ÄR DITT MNW MNWCD 187


14:10 K T TUNSTALL SUDDENLY I SEE K T TUNSTALL EYE TO THE TELESCOPE VIRGIN 7243 8 60247 2 5


14:15 CORINNE BAILEY RAE, JOHN BECK, STEVE CHRISANTHOU PUT YOUR RECORDS ON CORINNE BAILEY RAE CORINNE BAILEY RAE EMI 009463 56544 2 4


14:20 JACQUES WERUP TACK FÖR ALLT JACQUES WERUP, MULLE HOLMQVIST ÅRET DÅ NATTEN VAR KORT DRAGON DRCD 258


jag måste erkänna att jag hade lite förväntningar inför detta sommarpratet. jag tänkt ett detta kunde bli intressant. och jag blev inte besviken. Helle levererar ett orginellt sommar där hon blandar ämnen som, mord, fattigdom, utsatthet och teologi. allt i hela programmet känns så äkta och rakt på sak.


musiken är en salig blandning av allt från disco klassiker till klassiskt. men jag måste säga att trotts alla de olika genrena som finns representerade passar alla ihop. musiken och pratet knyts ihop på ett bra sätt.


det som märks tydligt är Helles mediaträning. denna gör att hon pratar säkert vant.


som helhet är detta ett bra sommar som man utan tvekan kan lägga 90 minuter på.


Musiken: ++++

för att det är en salig balndning som passar så bra ihop.

Pratet: ++++

intressant hur hon kan hinna med så många ämnen. hon utnyttjar tiden till max.

Helheten: ++++

trotts ett annorlunda prat är detta en klar fyra för att det är intressant prat med coolt prat!

Av H - 27 juni 2007 11:05

2007-06-26
Titel: vd och koncernchef Nobiskoncernen
Ålder: 48
Uppvuxen och bosatt i Stockholm.
Debuterar som sommarpratare.

Storägare i snabbväxande Nobiskoncernen med bland andra stockholmsrestaurangerna Operakällaren, Café Opera och Stallmästaregården. Började på 1970-talet som nyinflyttad från Rom sin svenska krogkarriär med den första italienska restaurangen i Stockholm. Är fotbollsintresserad och tidigare vice ordförande för AIK Fotboll.

– Jag ska ge min syn på det som kallas den svenska modellen, men också ett perfekt exempel på hur vi invandrare kan förstöra för oss själva. Och så berättar jag skandalhistorierna om hur jag fick sparken av min bästa polare och hur jag hamnade i slagsmål på fotbollsplanen.


Låtlista Sommar i P1

STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR

DAVID BOWIE YOUNG AMERICANS PETER A GREEN BLACK MAGIC WOMAN SANTANA
CAROLYN FRANKLIN AIN'T NO WAY 13:32 BARRETT STRONG, NORMAN WHITFIELD PAPA WAS A ROLLIN' STONE, PAPA WAS A ROLLING STONE THE TEMPTATIONS DAVID BOWIE HEROES DAVID BOWIE LOU REED WALK ON THE WILD SIDE LOU REED JOY OGUNMAKIN WITHOUT YOU ALESSANDRO CATENACCI TRACK 1, TRACK ONE ALESSANDRO CATENACCI TRIP TO SALVADOR ALESSANDRO CATENACCI TIZIANO FERRO ED ERO CONTENTISSIMO TIZIANO FERRO, GAVYN WRIGHT, LONDON SESSION ORCHESTRA MARK KNOPFLER SULTANS OF SWING DIRE STRAITS

STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR


inför detta sommar så hade jag inte några förväntningar, jag satte på radion och var helt neutral. genom programmet förstår man att denna man har gjort allt och inget och älskar att ha många bollar i luften. han hade minst sagt många spännande erfarenheter i bagaget som han delar med sig av. han är genom hela programmet mycket personlig. de budskap som jag tycker att han förmedlade till lyssnarna var att inte vara feg och rädd utan att stå upp för det som man tror på och inte ta någon skit av andra. det som tyvärr är hans problem är att han inte har radio vana och därför låter han mycket rädd och osäker vilket är synd med tanke på att han har spännande saker att berätta.


Pratet: +++

intressant och tänkvärt

Musiken: +++

lugn och harmonisk

Helheten: ++++

en svag fyra. hade han varit mer radion van hade det kanske blivit en 5:a


Av H - 25 juni 2007 13:56

2007-06-25

Anna-Karin Gauding

Titel: arbetar med bistånd i Sydamerika, bor i Chile
Ålder: 59
Uppvuxen i Härnösand och bosatt i Santiago de Chile.
Debuterar som sommarpratare.

Under 1970-talet volontär för organisationen UBV, Utbildning för biståndsverksamhet. Har därefter arbetat i 13 år med flyktingfrågor och mänskliga rättigheter i Sydamerika genom biståndsorganisationen Diakonia. Har också samordnat utbytesprojekt mellan Chile och Sverige, liksom miljö och soputbildningar i flera Latinamerikanska länder. Har skrivit böcker om folkrörelser och demokrati i Latinamerika.

– Jag kommer att tala om Latinamerika och om mig själv, om engagemang och delaktighet och om konsekvenserna av mina livsval. Men också om att välja till istället för att välja bort.



Låtlista Sommar
STEN CARLBERG

SOMMAR SOMMAR SOMMAR


PHILIPPE COHEN-SOLAL, EDUARDO MAKAROFF, CHRISTOPH H MÜLLER QUEREMOS PAZ GOTAN PROJECT LA REVANCHA DEL TANGO YA BASTA VICTOR DANIEL LA VIDA ES UN CARNAVAL CELIA CRUZ, FRANK GUIDO DIAZ MI VIDA ES CANTAR BAT DISCOS
EVERT TAUBE CARTA DE MI PEQUNA
BRUCE SPRINGSTEEN HUNGRY HEART NEIL YOUNG ONE OF THESE DAYS
HABIB KOITÉ SIRATA
LEON GIECO DE IGUAL A IGUAL LEON GIECO
PAUL SIMON 50 WAYS TO LEAVE YOUR LOVER, FIFTY WAYS TO LEAVE YOUR LOVER
ARILD ANDERSEN HYPERBOREAN
TOBY MURGAS, ENDER ALVARADO ERES
JOHN LENNON, PAUL MCCARTNEY MICHELLE THE BEATLES
YTTHAMAR TROPICALIA, REY ZULU UMA HISTORIA DE IFA, ELEJIBO VIRGINIA RODRIGUES NOS
JOAN MANUEL SERRAT AQUELLAS PEQUENAS COSAS
COEN BAIS SONG FOR ANETTE COEN BAIS


Anna-Karin har minst sagt ett spännande förflutet. hon har jobbat med humanitärt arbete och sett både för och nackdelar med utrikespolitik och bistånd. under hennes diplomatiska ton verkar det som om det bor en pittbull som har fått attakera och bita i de frågor som ligger henne nära om hjärtat. hon har fått utlopp för sina övertygelser och hon har kämpat för det som hon kallar sitt Chile.


idag verkar som sansad och nöjd med livet och vad hon har åstakommit men trotts detta verkar det som om hon känner att hon har förverkligat sig själv framför barnen. jag vet inte om hon ångrar detta men de verkar som om hon har dåligt samvete för det liv som hon valt att leva med sin familj.


musiken var en blandning av härlig musik och bra prat.


programmet är en bra blandning av egna erfarenheter, upplevelser och känslor. det som kag hade önskat att hom skulle berätta mer om var hon hittade sin inspiration i från i alla dessa situationer där hon satte sitt eget och sina barns liv på spel.


Musiken: ++

inte riktigt min smak


Pratet: +++

det var intressant och utelämnande


Helheten: ++++

en svag fyra

Av H - 25 juni 2007 08:34

hej kompis. jag tackar för det nattliga samtalet. jag somnade gott efter att vi hade "ältat". du har en förmåga att få mig att bli så himla glad. ville bara önska lycka till med kärleken!

Ovido - Quiz & Flashcards