Alla inlägg den 24 juni 2007

Av H - 24 juni 2007 16:52

2007-06-24
Titel: programledare och skriftställare

Mark Levengood

Ålder: 42
Född i USA, uppvuxen i Helsingfors, bosatt i Stockholm.
Tidigare sommarvärd 1993, 1996 och 1999.

Folkkär programledare för bland annat ”Melodifestivalen” och ”Vi i Femman”. Biträdande programchef på SVT 1995-99. Är utbildad radioproducent på Dramatiska Institutet. Aktuell som kåsör i ”God morgon, världen” i P1 och som föreläsare och författare. Skrev 2006 boken ”Sucka mitt hjärta, men brist dock ej”.

– Min ambition är att göra ett sommarprogram som handlar om Stora och Viktiga saker, ett program som helt undviker name-dropping och slipprigt skvaller om kända människor. Det är alltså ambitionen. Men jag vet nu redan att jag kommer att misslyckas.


Musiklista Mark Levengood


EVIVA ESPANA /PÅ SPA/
CAERTS, LEO (C) ROZENSTRAETEN, LEO (C) GÓMEZ, MANUEL DE (A)


VAR KOMMER ALLA VACKRA MÄNNISKOR IFRÅN
KJELLSON, CHRISTINA (C,A)
KJELLSON, CHRISTINA (SÅNG,GIT)


SANNINGENS PÄRLA DÄR SATT EN ÄNGEL PÅ MOLNETS RAND
NUORIVAARA, MIKKI (C) TOPELIUS, ZACHARIAS (A) RANTANEN, HANNU (ARR)
ASPELUND, AMI (SÅNG) RANTANEN, HANNU (KB)


EGON
GAZE, HEINO (C) WERSÉN, GUNNAR (SA)
SALLERT, ULLA (SÅNG) HÖGSTEDT, JERRY (ORK)


ALDRIG SKA JAG SLUTA ÄLSKA DIG
LEISNER, JESPER WINGE (C) GARDELL, JONAS (A)
GARDELL, JONAS (SÅNG)


SOMEDAY SOMEWHERE

COSTANDINOS, ROBERT (C,A) VLAVIANOS, STEPHANE (C,A)
ROUSSOS, DEMIS (SÅNG)


YOU’RE JUST IN LOVE
MERMAN, ETHEL (SÅNG) HAYMES, DICK (SÅNG)


KVINNAN JAG DRÖMMER OM /ORIG: LA DAME BRUNE/
BARBARA (FRA) (C) MOUSTAKI, GEORGES (C) WOLFF, RIKARD (SA)
WOLFF, RIKARD (SÅNG) DAHLGREN, EVA (SÅNG)


WHEN YOU WISH UPON A STAR

TÖRNQVIST, REBECKA (SÅNG)


ZWEI APFELSINEN IM HAAR
GALL, FRANCE (SÅNG)


YOU’LL NEVER WALK ALONE
RODGERS, RICHARD (C) HAMMERSTEIN, OSCAR (2) (A)
JONES, SHIRLEY (SÅNG) NEWMAN, ALFRED (DIR)



oj oj oj vilket Sommar som Mark bjuder på. jag är stum av glädje över hur Mark presenterar och levererar. programmet är en blandning av mycket humor, bra musik och samtidigt ett allvarligt budskap.


med tanke på att detta är hans fjärde program så kan man säga att han inte tappar förg utan att han håller klassen mer än väl. en annan sak som är intressant är att Mark själv är en inbiten Sommar lyssnare och kanske är det därför som det är kul att han sänder direkt.


när han berättar om sin kärlek till Jonas blir jag aödeles rörd och jag önskar också att någon skall fria till mig på ett liknande sätt.


programmet blir deffinitivt inte tråkigt och helheten är helt underbar. det enda som är jobbigt med programmet är att det är så bra och så tidigt i Sommar vilket betyder att det blir svårt att prata bättre än vad Mark gör. jag är stum av beröm! underbart Mark!


Musiken: +++++ av 5

Rolig och annorlunda

Pratet: +++++ av 5

En bra blandning

Helheten: +++++ av 5

FANTASTISKT




Ovido - Quiz & Flashcards