Alla inlägg den 13 juni 2007

Av H - 13 juni 2007 17:36

idag kl 13.05 presenterades sommarens sommarpratare. jag är en inbiten lyssnare. tänkte nedan presentera världarna och vad jag tror om deras prat.



JUNI

23 Ulf Lundell - musiker, författare, konstnär

jag tror att detta kan bli bra. beror lite på hur han lägger upp sitt prat men av de han sa på presskonferansen tycker jag ett det verkade lovande.


24 Mark Levengood - programledare, skriftställare

jag har hopp om hans prat. det som jag tror kan vara till hans nackdel är att han har varit med tre gånger tidigare. kansk är han uttömd??


25 Anna-Karin Gauding - arbetar med bistånd i Sydamerika

har alldrig hört talas om henne men jag kan tänka mig att hon kan vara jätte inspirerande.


26 Alessandro Catenacci - vd Nobiskoncernen

vet inte vem detta är. 


27 Helle Klein - politisk chefredaktör, präststuderande

spännade kombination - kan kanske bli radikal och utmanande..


28 Göran Lambertz - justitiekansler

verkar lovande. kan nog bli ett spännande program.


29 Jessika Gedin – skribent, spanare i P1

med tanke på att att hon har en radionvana har hon ett stort försprång. hoppas att hon utnyttjar det.


30 Barbro Dahlbom-Hall - ledarskapskonsult, föreläsare

verkar som att det kan bli lovande


JULI

1 Thore Skogman - sångare, kompositör, textförfattare

detta är en pratare som jag tror kan både flippa och floppa. det kan vara att det blir roliga inslag blandat med bra prat eller att det bara blir överdrivet och fånigt. vi får se..


2 Zinat Pirzadeh - ståuppkomiker, skådespelerska

har aldrig hört talas om. har en neutral inställning.


3 Lina Sjöberg - teolog, författare, kulturskribent

namnet är bekant på något sätt. hennes områden verkar kunna bli en spännande kombination.


4 Filip Hammar – programledare, journalist och
Fredrik Wikingsson - programledare, journalist

jag har aldrig hört ett Sommar där två personer har haft ihop men tydligen har det händ förut. jag har goda förväntningar inför detta Sommar, tror att de kommer att blanda humor med allvar.


5 Jan Egeland - FN-diplomat

personer med erfarenhet från FN brukar göra jättebra Sommar så jag hoppas att även Jan skall klara uppdraget.


6 Per ”Plura” Jonsson - artist, musiker, bloggare

har ingen anling om vem detta är.


7 Anja Pärson - alpin skidåkare

hon har en bra grundpotencial. har bred livserfaterhet trotts att hon är ung. efter de senaste homo-ryktena kan man undra om hon kommer att prata om de något. jag trott att detta kan bli toppen!!


8 Michael Treschow - företagsledare, industriman

kan bli tråkigt, kan bli eftertänksamt. får se..


9 Lars-Åke ”Babsan” Wilhelmsson - klädskapare, artist

Babsan, vad ska jag säga. jag tror att de kan bli super bra. han har ett sinne för att både vara rolig och allvarlig och då brukar ett Sommar bli som bäst. jag har höga förväntningar..


10 Åsa Linderborg - historiker, kulturskribent, författare

jag vet inte vem detta är. 


11 Sture Linnér - diplomat, professor, författare

tydligen har Sture jobbat ihop med min idol DAG HAMMARSKÖLD. så jag tror att detta kan bli helt magnifikt. undrar dock vad han är professor i?


12 Lena Nevander Friström - leg. psykoterapeut, föreläsare

vet inte vem detta är.


13 Gustav Fridolin – journalist, f.d riksdagsledamot (mp)

jag tcker att han verkar mycket vettig så det kan nog bli bra. han är oxå den enda miljöpartist som jag tycker är bra.


14 Michael Nyqvist - skådespelare

tror att han kan överraska. hoppas att han skall betätta om hur det var att göra "Så som i himlen"


15 Margareta Strömstedt - författare, journalist

kan nog bli mycket bra. tycker att hov verkar så sympatisk och smart.


16 Peter Martinsson - administratör, ”Lyssnarnas sommarvärd”

detta var inte alls han som jag hoppades på. vi får se. måste erkänna att jag inte har goda förhoppningar.


17 Camilla Läckberg - deckarförfattare

har inte läst något av henne, men det kanske jag vill efter att ha tört hennes program.


18 Göran Zachrisson - golfexpert, tv-kommentator

jag tror att detta kan bli roligt och inte så tungt.


19 Rigmor Gustafsson - jazzsångerska

har ingen aning om dem detta är.


20 Gunilla von Platen – entreprenör, vd för Xzakt

kan nog bli spännande även om jag inte riktigt vet vem detta är.


21 Peter Settman - programledare, producent

har en mediaträning som jag hoppas att han kommer att använda sig av.


22 Erland Josephson - skådespelare, författare

vet inte vem de är.


23 Mia Törnblom – föreläsare, författare

vet inte vem det är.


24 Martin Kellerman – serietecknare, skapare av ”Rocky”

tycker att Rocky är ganska kul så att jag hoppas han skall prata bra.


25 Barbara Bonney – amerikansk operasångersk

har en spännande bakrund. kanske lite av en 50/50.


26 Salem Al Fakir - musiker

kan inte utala mig. kan bli hur som.


27 Magdalena Graaf – föreläsare, författare

jag måste erkänna att hon är en person som jag har lite förutfattade meningar om, tycker att hon verksar så dryg och BLOND. men jag hoppas att hon kommer att slå hål på den myten i sitt Sommar.


28 Ingvar Lundberg - professor i psykologi, hedersdoktor

vet inget om honom men kan tänka mig att det blir bra med tanke på hans bakrund.


29 Lena Olin – skådespelerska, bosatt i USA

tror att detta kan bli bra. hon har nog mycket att berätta.


30 Peter Rost - läkare, f.d vice vd Pfizer, bosatt i USA

vet inget om denne man. 


31 Gustaf Skarsgård - skådespelare

kommer han att prata om att vara kändisbarn eller? vet inte vad jag skall säga. hoppas att han pratar om något spännande. 


AUGUSTI

1 Sophie Dow - journalist, chef Mindroom, bosatt i Skottland

vet inte vem detta är men han kan nog bli bra.


2 Mehmet Gürs – krögare, tv-programledare i Turkiet

kan bli bra kan bli superdrygt. de är bara att vänta och se..


3 Mona Sahlin – partiordförande (s)

att jag har svårt för Mona är ingen hemlighet. i mina ögon är hon en översminkad terrier som är störig. det som jag hoppas inför hennes Sommar är att hon skall motbevisa den som jag har av henne. det hade varit kul att se en annan blid av henne. om hon har ett lika bra Sommar som Maud Olofsson är jag mer än nöjd.. (jag hade samma uppfattning om henne innan hennes Sommar 2005)


4 Paolo Roberto – f.d proffsboxare, föreläsare, programledare

han kan nog bli bra.


5 Maud Adams – skådespelerska, företagare

tror att hom kan bli jätte bra. jag vet inte varför - bara en kännsla.


6 Lars Fredriksson - sinolog, bibliotekarie

vet inte vem detta är.


7 Renata Chlumska - professionell äventyrare, föreläsare

vet inte vem detta är.


8 Knut Knutson – auktionsförrättare, programledare

Sommaren 2004 var Ann Lundberg Sommarvärd och hon berättade en massa roligt om vad som händ bakom kuliserna på inspelningarna av Antikrundan. jag hoppas att Knut kan bluda på liknande koriosa. om jag skall vara helt ärlig så tror jag att detta kan bli jättebra. Knut har en underbar personlghet som jag hoppas når ut lika bra i radio som på TV.


9 Magdi Abdelhadi – utrikeskommentator BBC

vet inte vem detta är men det kan nog bli spännande.


10 Filippa Reinfeldt - sjukvårdslandstingsråd Stockholms län

denna Sommarvärden är jag inte ett dugg förvånad över. hade varit mer förvånad om hon inte hade varit med på listan. jag tror att hon kan ge ett bra Sommar. kul att hon själv får en möjlighet i att stå i centrum och inte bara i skuggan av sin man.


11 Pernilla Wahlgren - artist

jag tror att detta kan bli bra.


12 Christer Fuglesang - astronaut

UNDERBART!!  skall bli jättespännande. jag sände själv in honom som förslag till Sommar redaktionen så jag är mer än tacksam.


13 Susanna Alakoski - författare

inte särskilt konstigt efter alla skriverier om henne det senaste året. hoppas att hon berättar annat än allt det som hon har sagt i alla sina intervjuer.


14 Bicky Chakraborty - vd och ägare, Elite Hotels of Sweden

vet inte vem detta är.


15 Sliva Cigerxwin - rådgivare Kurdistans regionala regering

här finns det en bra grundpotencial. jag vet inget om personen men tror att det kan bli bra.


16 Ingvar Oldsberg – programledare, journalist

jag tror att han har prata innan och det var ingen kioskvältare. vi får se. flipp eller flopp.


17 Howlin’ Pelle Almqvist - artist

vet inget om denna man.


18 Lena Endre - skådespelerska

kan tänka mig om att hon kommer att prata om hur underbart Skåne är på sommaren. blandar sedan nog detta med lite prata om hennes jobb och så.. blir nog som man kan förvänta sig.


19 ”Sommar i backspegeln”


detta är alltså vad jag tror om de sommarvärdar som vi kan vänta oss. en sak som jag reagerar för att det inte är men en enda jurist eller översättare. dessa två grupper brukar vara med på listan. kanske en liten övervikt av företagsledare och författare. men som helhet är de ett starkt statfält. det finns ingen som jag tror kommer att bli pinsamt eller att ha ett dåligt Sommar. jag kommer i sommar att ge en liten analys av alla värdar..  

Ovido - Quiz & Flashcards