Alla inlägg den 23 juni 2007

Av H - 23 juni 2007 21:26

då var denna hyllning över den kommande smmaren till ända. blomman är firad i alla sin prakt och jag hoppas att det blir en underbar sommar så att jag blir till en pepparkaka.


idag när jag har tänkt på fenomenet midsommar såg jag en dröm framför mig. att jag och min man (som inte finns än, men förhoppningsvis i framtiden) ordnade midspmmarfest i vår sommarstuga på en ö i sverige. jag såg mig själv vara lite hispig i en sommarklänning a lá Burberry i rosa och med en stor krans i håret och en fest i flera dagar med våra närmsta vänner.. jag hoppas att detta besannas.. 

Av H - 23 juni 2007 18:25

2007-06-23

Ulf Lundell 

Titel: musiker, författare, konstnär
Ålder: 57
Tidigare bosatt i Stockholm, numera på Österlen i Skåne.
Tidigare sommarvärd 1982, 1983, 1985.

Rockikon som skivdebuterade 1975 med ”Vargmåne” och som skrev genombrottsromanen ”Jack” året därpå. Har skrivit över tio romaner och diktsamlingar och gett ut ett 30-tal skivor med låttitlar som ”Öppna landskap” och ”Kär och galen”. Sedan 1989 även verksam som bildkonstnär.



Musiklista Ulf Lundell

Lonesome day blues med Bob Dylan

Crossroads med Cream

Break on through med The Doors

New York City med John Lennon

Street Fighting Man med The Rolling Stones

Jackie Wilson said med Van Morrison

Down in Mississippi med Mavis Staples

Kick out the Jams med MC5

Woodstock med Crosby Stills Nash & Young

Slipping Away med The Rolling Stones

Boom Boom med Bruce Springsteen

All you need is love med The Beatles


äntligen var det dax att sätta örat mot radion och njuta av P1´s sommarvärdar. ulf lundell var första man ut. inledningsvis i programmet gå han ut starkt och intressant. hans röst gör sig bra i radion, han låter lugn och avslappnad och kanske lite väl slätstruken om man är känslig men jag tycker att det är bra, och jag är känslig. en stund in i pratet tappar jag intresset lite. ulf tappar sammanhanget och den röda tråden vilket jag tycker är synd. han börjar mest att prata om 1967 som ett magiskt år ihans liv men på något sätt fasnar han där och efter en stund känns det uttjatat. musiken för min del är inte riktigt i min smak. vi gillar många gemensama musiken men deras, i min smak, bra låtar var inte representerade. tyvärr tycker jag inte att han lyckades att väva samma musik och pratet på ett bra sätt och på många ställen var det för tätt mellan låtarna.


i sin helhet är detta Sommarprogram värt att lyssna på. det som jag tror är problemet är att ulf har sommarpratat tre gånger innan och till sist blir det att det inte finns mer att leverera kanske. jag minns att jag tänkte det samma om Magnus Härenstam förra året, 2006 också levererade sitt fjärde Sommarprat. synd, för jag tror att han hade kunna ge mer.  


Musiken: +++ av 5

bra artister min inte mina låtval  

Pratet: ++ av 5

tyvärr tappar han tråden i mitten  

Helheten: +++  av 5

Ovido - Quiz & Flashcards