Direktlänk till inlägg 28 juni 2007

Sommar i P1 med Göran Lambertz

Av H - 28 juni 2007 17:04

2007-06-28
Titel: justitiekansler
Ålder: 57
Född och uppvuxen i Kisa, bosatt i Uppsala.
Debuterar som sommarpratare.

Stridbar justitiekansler sedan 2001 som bland annat uppmärksammats för sin kritik mot delar av rättsväsendet. Tidigare rättschef på justitiedepartementet, universitetslektor i juridik vid Uppsala universitet och assessor vid Svea hovrätt.

– I mitt program ska jag berätta om påtryckningar, lögner och fegisar. Men också om underbara människor och sådant som får mitt hjärta att smälta.


Låtlista Sommar i P1

13:05 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN


13:10 BENNY ANDERSSON VITALINS VALS BENNY ANDERSSON BAO MONO MUSIC MMCD 021


13:15 SUSANNA HOFFS, TOM KELLY, BILLY STEINBERG ETERNAL FLAME BANGLES EVERYTHING COLUMBIA 462 979-2


13:20 ANTONIO CARLOS JOBIM DESAFINADO STAN GETZ, CHARLIE BYRD, KETER BETTS, BUDDY DEPPENSCHMIDT, BILL REICHENBACH JAZZ SAMBA VERVE 810 061-2


13:25 TED GÄRDESTAD SOL VIND OCH VATTEN TED GÄRDESTAD TED POLAR 847 815-2


13:30 GERRY MULLIGAN LINE FOR LYONS CHET BAKER, STAN GETZ QUINTESSENCE (2) CONCORD JAZZ CCD 4858-2


13:35 BENNY ANDERSSON, BJÖRN ULVAEUS THE WINNER TAKES IT ALL ABBA SUPER TROUPER POLAR 549 956-2


13:40 LALEH LIVE TOMORROW LALEH LALEH TELEGRAM RECORDS 5050467 7655 2 8


13:45 MAURO SCOCCO HIMLEN RUNT HÖRNET LISA NILSSON HIMLEN RUNT HÖRNET DIESEL DIESEL C-6


13:50 BENNY ANDERSSON SKENBART HELEN SJÖHOLM, BENNY ANDERSSON BAO MONO MUSIC MMCD 021


13:55 ANDREW LLOYD WEBBER THE PHANTOM OF THE OPERA: UVERTYR MIKE REED THE PHANTOM OF THE OPERA POLYDOR 831273-2


14:00 JONAS BERGGREN CAPTAIN NEMO ACE OF BASE FLOWERS MEGA MRCD 3335


14:05 POVEL RAMEL UNDERBART ÄR KORT MONICA ZETTERLUND, LEIF ASP ETT LINGONRIS SOM SATTS I COCKTAILGLAS (6) UNDERBA RCA 74321 32989 2


14:10 PER GESSLE, MATS PERSSON LISTEN TO YOUR HEART ROXETTE THE BALLAD HITS ROXETTE RECORDINGS 7243 5 41858 0 9


14:15 FÅFÄNGLIGHET NILS FERLIN NILS FERLIN LÄSER EGNA DIKTER GAZELL GMGCD-1264


14:20 STEN CARLBERG SOMMAR SOMMAR SOMMAR UNDERHÅLLNINGSORKESTERN, EGON (DIR) KJERRMAN


dagens sommar tog mig från första stud med ett intresse. mannen hade en stark klar röst som gick rakt in i mitt sinne. göran har en spännande historia och han är minst sagt rebell.


det som gör detta sommar så speciellt är att Göran utstrålar att göra det rätta och att man skall visa civilkurage i vardagen. detta sommar har ett starkt budskap och jag skulle vilja säga att det han berättar är både provocerande och utmanande.


hans musikval är balndade och skapar en spänning.


Pratet: +++++

utmannade och ärligt


Musiken: ++++

en kul mix


Helheten: +++++

andra toppbetyget men inte lika stark som Marks femma. femman får Göran för att han är uppriktig och vågar säga emot och säga till! modigt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 19 mars 2012 23:37

river upp minnet. sitter med ett standardtest som ska mäta dig. skriva din intelligens på din näsa. bedömma. dömma ut. skypar med m. hon skriver det är bara resultat på ett papper. hon har rätt. men då tänkte jag inte så. då var allt på blodiga allva...

Av H - 18 mars 2012 17:09

sitter och borde skriva tenta men lyckas inte komma igång. lyssnar istället på Sonja Alden (För att du finns) och blir kärlekskrank och tycker att livet suger och vill hångla. detta är illa, riktigt illa.  ...

Av H - 18 mars 2012 11:44

jag hatar att vänta. tankarna är ena dagen på berget andra i den djupa dalen. frustrationen är på max. jag vill ha ett svar nu. börja planera mitt framtida liv. planera min höst. jag tror att jag blir tokig. vet att det finns massor att fixa men men ...

Av H - 4 mars 2012 21:12

klumpen av oro vaknar önskar att allt var bra. fantastiskt. lugnt. lyckligt något är fel skrämmande fel   försöker förtränga men vill inte så jag släpper fram och varken värjer eller skyddar mig ser obehaget i ögonen.  längtar bort ...

Av H - 11 januari 2012 13:16

friden. tillståndet när kampen är över. friden när det värrsta redan har hänt. friden att inte oron finns kvar mer. friden när hjärat brustit.   friden som den fina och starka. den som övervinner allt. friden som den rädda känslan över ...

Ovido - Quiz & Flashcards