Alla inlägg under mars 2007

Av H - 21 mars 2007 00:01

har varit och lyssnat på en filosof som har pratat om just de ämnet. de var mycket bra. lagom svårt. skall sova nu. upp snart. lämnar mer info imon... i mer vaket tillstånd...

Av H - 20 mars 2007 13:25

det sägs att en utbildning skall inte bara utbilda utan även bilda. vad de innebär kan diskuterar och det anses nog inte att skillnaden är entydig. idag när jag var hos läkaren så började jag att undra hur det stog till med hennes bildning. hon ställde samma fråga tre gånger och fick samma svar varje gång - konstigt va?! tror hon att jag är pantad. men jag får väl svälja, jag har ju bara pluggat 2 och en halv termin, hon har ju minst pluggat 10!! nu skall jag börja planera mat. är riktigt hungrig!!

Av H - 19 mars 2007 21:38

tittade nyss på SVT och Mona Sahlins fösta (tror jag) debatt mot allas vår statsminister Fredrik Reinfeldt. hon valdes i helgen och hon är minst sagt ny på sin post. hon är inte lik Göran Persson i sin stil att argumentera för sin sak. och de tror jag gynnar henne på lång sikt. med tanke på att hon blev vald som någon som skall bära ett tungt ansvar de närmsta åren för att försöka återta socialdemokraterna till makten. debatten var så som jag hade väntat mig. kanske Mona klarade sig bättre än vad jag trodde. men hon var inte ödmjuk mot Reinfeldt vilket han var mot henne. de vill jag nog se som ett dåligt tecken. att kunna svälja prestigen skadar inte, de ger sympati. när jag ändå nämner sympati så har jag svårt att ta till mig Monas budskap, hon känns som en ettrig pittbull som skulle vilja vara en smidig katt. katten med klös som kan lura fienden och sedan komma på en attack från en död vinkel. så hur tror jag då att det kommer att gå? svårt att säga. en sak är dock säker. alliansen får de inte lätt men om de spela sina kort rätt och Mona kanske lyckas att vara något mer saklig och lite mer retorisk (vilket var Göran Persons trumfkort) så tror jag att de kan sitta kvar på makten. de som kommer att bli Monas problem är att ena och skapa ett ny anda innom socialdemokratin. lyckas hon? tveksamt - men hon är jävligt seg!!

Av H - 18 mars 2007 22:47

så då har ännu en helg passerat i mitt lilla liv. den har inneburit en tenta som inte passerade som jag hade önskat. jag hade pluggat för lite helt enkelt. sedan så har jag pluggat en massa. har en antologibok att läsa till denna delkursen, så att de är ibland lite förvirrande. utan föreläsningarna så hade det varit svårt att få ett sammanhang. och jag tackar att jag har en föreläsare som fattar detta och reder ut de värrsta tankeexperimenten. veckan som kommer blir nog lite hysterisk. imon skall jag till lund. tisdag skall jag till läkaren lite. sedan så skall ag nog dra till filosofen och höra på en filosof som skall prata om grupper som troper. de kan nog bli spännande, men jag är lite rädd att jag inte skall fatta ett dugg. onsdag skall jag vara hemme och skriva tenta. torsdag skall jag skriva tenta. fredag skall jag skriva tenta. och fira mors födelsedag. veccinera agnes mot katt pest och kattsnuva. lördag så skall jag skriva tenta. söndag så skall jag till min kusin som fyller år. det är bara att konstatera att födelsedags-stimmet har anlänt!

Av H - 18 mars 2007 12:39

nu skall jag läsa en massa texter som jag sedan skall ha som underlag till en tenta. vilka skall jag koppla med vad. de kan bli spännande..??

Av H - 16 mars 2007 21:14

hur kan jag vara student när det som jag hatar mest är att tenta. jag är så himmla peppad att tenta om 23 timmar och 45 minuter så att jag inte vet vart jag skall ta vägen!! jag är så nervös så att jag nästan skakar. vet inte vad jag skall göra. sitta med en massa folk i en sal med glansig blick och stirra på ett vitt papper.. jag tror jag blir galen. måste nog jobba på alla dessa hemska tentaångest känslor. fan, jag är helt för kritisk mot mig själv.. vill så mycket. har mycket prestationskrav. fan va denna bloggen blev deppresiv.. återkommer efter tentan..

Av H - 15 mars 2007 21:30

mina vänner kommer ibland på otroligt bra ord. i dag i min kära vän idas blogg så hade hon kommit på ordet inredningsporr = snygga bilder på hem som man kan tråna i timmar efter, man vill framförallt ha de sakerna som bilden visar. ida, det är ett underbart ord. jag skall börja använda de för att jag tycker att det är så bra. och de bästa är att jag vet exakt hur den kännslan är!!

Av H - 14 mars 2007 23:46

än en gång så har min framtid fångat mig. jag undrar vad det skall bli av mig, vad jag skall satsa på. vad skall vinna: mina rationella planer eller skall jag låta mitt alter ego tala? innerst inne handlar detta om mitt förhållande till filosofi studierna. hur skall jag förhålla mig till dem? innerst inne så vet jag att de är dessa som jag bla. skulle villa syssla med. men trotts de tvekar jag. tvekar på att jag kan bli så bra om jag vill. men kanske skall jag inte tänka på de nu, mer ta tiden som den kommer och inte stressa upp mig i onödan. bara vara för en stund. en sak som jag dock är mycket tacksam för är att jag inte snart skall ta ut en examen, då hade jag haft panik. men jag tror att mitt folkhögskoleår kommer att gynna mina filosofistudier, nu kan jag få en chans att se om jag saknar dem.. de hoppas jag att jag skall göra!! massor!!

Ovido - Quiz & Flashcards