Alla inlägg den 6 januari 2009

Av H - 6 januari 2009 11:40

ett nytt år står för dörren. år 2009. det klingar vackert i mina öron. på en liten lapp har jag med rött bläck skrivit mål för VT 2009. än finns det inga saker nertäknade, det tänkte jag göra när min närmaste tentavecka är över.


det snaste året har varit ett konstigt år må jag säga. jag har blivit mer övertygad om saker. puzzelbitar har fallit på plats. jag har tagit itu med känslor som jag länge trängt bort och aldrig velat erkänna för någon. jag har inset min sårbarhet, att såren måste läkas. 


jag har äntligen lämnat mitt telefonförsäljningsjobb bakom mig. nu gäller ica. har i denna månaden varit där i 5 månader. slitit med PLU nummer. frontning och fruktvändning. demostrationer. jag trivs riktigt bra. dock känner jag mig inte helt trygg än, nästan varje dag kommer det någon in i butiken som frågar om jobb. som näst sist in är jag rädd att jag skall bli först ut. känner mig alltid sårbar. 


2008 var året då mina äventyrslustar väcktes till liv på riktigt. jag - den obotlige kontrollfreaken - packade ryggsäcken och avverkade 4 länder på 13,5 veckor. jag kom till insikten att livet är sårbart och känsligt. jag lyckades ta mig över hinder som jag aldrig trodde att jag skulle klara. jag upptäckte att det var fantastiskt skönt att inte leva i de brus som finns i västvärden. jag utsatta mig själv för kulturkrockar större än vad jag hade kunna ana. när den totala utmattningen över alla intryck lagt sig har jag nu börjat fundera på nya projekt! 


2008 var även året då jag insåg vad vänskap betyder. hur magiskt det kan vara att sitta i ett kök och fika. ligga i en soffa och bara dra. se Mamma Mia och skratta. diskutera och argumentera. vara en gnytta ödmjuk. ja livet är underbart. 


så vad önskar jag mig då av 2009? jag är inte typen som skriver nyårslöften men jag tänkte ändå snegla in i framtiden. dock står inte dessa graverade i sten men jag skall ha dem i åtanke året som kommer. 

1. Ta dykcert. 

2. Ta ut kandidatexamen i Praktisk Filosofi. 

3. Den 28 mars förbättra mitt Högskoleprovs resultat. (hoppas även att jag tar en kurs till hjälp i det projektet)

4. Flytta till Sveriges tredje störrsta stad. 

5. Bli fast anställt på ICA. 

det är inte jättemånga punkter men jag vill inte ha för många. då blir det så betungande. och jag vill känna att jag kan leva och inte bara stressa med dessa, jag skall faktiskt leva oxå.


med dessa ord välkommnar jag 2009, here I come. detta år skall bli bra, både mål och delmål är planerade.  

Ovido - Quiz & Flashcards