Alla inlägg den 13 januari 2009

G!

Av H - 13 januari 2009 23:06

nu är jag på G med tentan. skrivit 2 sidor eller nått. det är liksom ingången som är det kluriga.


nu känns det lite bättre. får se hur länge jag är uppe ikväll.. 

Av H - 13 januari 2009 09:03

finns jag?

efter en god natts sömn sitter jag här för att knåpa ihop något vettigt inför dagens obligatoriska seminarium. ämnet är om det överhuvudtaget finns en fri vilja. eller är allt kanske bara determinerat. 


i magen skapas det en olustig kännsla.. tänk om jag bara är en Matrix-maskin? tänk om jag bara tror att jag känner en massa saker för att jag tror att de har att göra med tidigare val och att allt bara är planerat?


tänk på alla depprimerade människor eller de som lider av psykiska sjukdomar om de skulle få veta att allt var determinerat? då tror inte jag att de skulle bli lyckligare utan snarare tvärt om. 


jag tror att vi ha en fri vilja. anledningen är att annars faller hela min syn på vad iden med livet är. om vi ä ofria vad har vi då att leva för?


ja det var en lite morgonfundering. 

Ovido - Quiz & Flashcards