Alla inlägg under maj 2007

Av H - 16 maj 2007 09:39

idag inleds sista delkursen på filosofin. feministisk filosofi. det skall nog bli spännande. kanske lite stressigt med tanke på att den bara varar i tre veckor. men men det skall nog lösa sig.


har haft en lugn helg med en hel del sömn trotts att en hel dag försvann för att vi skulle på en tråkig konfirmation.


vi ses!  

Av H - 15 maj 2007 21:16

jag har inget sommarjobb och om tre veckor är skolan slut... jag ligger illa till...

Av H - 14 maj 2007 22:26

bilar är inte min grej. likväl har jag dock idag stått och stirrat ner i en motorhuv på en BMW. jag kännde mig super nördig..

Av H - 13 maj 2007 23:34

ute är det vindstilla och det doftar av syren. björken rör sig inte och den kommer inte att vagga mig till söms med sina stillsamma ilningar och lugna viskningar. det är sommar i luften. sommaren 2007, hur skall den bli? det verkar som att den kommer att gå i arbetslöshetens tecken. känns inte bra, men vad har jag för val, telefonförsäljning? inte de tack. inte för allt smör i småland.


fyller 21 i sommar och kan inte fatta att tiden gått så fort sedan jag tog studenten. ibland känns det som om det var igår men i andra andetaget så inser jag hur mycket som hänt. var mina drömmar andra då mot nu? nej jag tror inte att de var de. skillnaden vara bara att de inte var så formulerade då. jag visste mer lite difusa saker om vad jag kunde tänka mig. nu vet jag mer handfast vad jag vill med mitt liv och med min framtid.


idag så har jag även fått veta att jag får en soffa och en fotölj i 50-talsstil om jag vill ha den. jag tror att jag skall säga ja. men innan jag använder den så måste den kläs om. jag kan se den framför mig i mörkbrunt jeanstyg!! oj va fint!  

Av H - 11 maj 2007 21:43

hade uppsatsseminarie idag. hade skrivit min uppsats om terrorism och männskliga rättigheter. seminariet var bra men jag var ändå inte helt nöjd med uppsatsen. tiden var för kort och jag kännde att jag aldrig nådde enda fram - jag uppleva aldrig flow. fan. fan. fan.


satt sedan i samtal med dan. han inledde med att fråga vad han hade sagt om jag har i hans kläder, jag svarade att jag inte visste. sedan sa han att jag fick G på uppsatsen. jag förstår varför - den var för "ohandfast". fan. fan. fan.


så vad känner jag nu inför uppsatsen. besvikelse att jag inte nådde mitt mål. att jag inte lyckades att få VG. att den inte blev som jag ville och att jag inte kom i fas att känna flow. jag är arg - arg så att jag nästan tror att jag skulle kunna börja gråta. som en annan patetisk 14 åring på högstadiet. jag känner mig så otacksam men ändå så jävla arg. arg. arg. arg. illsken. pisst. sur. trött. irriterad. vansinnig. skulle vilja förstöra något. festa och supa bort illskan.


jävla uppsats. allt slit, alla sena nätter, alla timmar av tankar och tankar. allt som gick förlorat. på ett sätt känns det inte lönt. samtidigt vet jag att detta var min första uppsats någonsin och att jag inte borde klaga. men idag och nu kan jag bara klaga och vara besviken på mig själv. för visst fan gör det ont att inte nå i mål och få hissa flaggan i topp??  

Av H - 10 maj 2007 23:17

imorgon skall jag gå upp kl 6.00 åka till lund och ha uppsats seminarie. nervös? ja, det börjar smyga sig på.. men vad skall jag göra - det är obligatoriskt.


agnes har lagt sig i min säng. första gången sedan hon flyttade hit. jag är stum av förvåning. hon har nyss somnat. så söt!!


jag vill ha en egen lägenhet.. trött på att va mambo..


godnatt..  

Av H - 9 maj 2007 21:44

tryggve dog i måndags. ett slut. på ett lidande.


när någon i min närhet dör får livet en annan status. vad betyder livet? vad är livet? är det något som bara är? eller kan man ta på livet?


idagens samhälle känns de mer och mer som att allt som betyder något är ett yttre modeskal. att ha en trendig handväska, ett snyggt hus och snygg man eller fru. fan va ytligt. jag vill inte leva ett ebba von sydow liv för att det, verkar i mina öron, vara så jävla fattigt på både lärdom och principer. allt verkar handla om att bo i stockholm och tjäna "svarta pengar". jag spyr. 


livet har vi alla fått som en gåva av våra förfäder (inte gud). att ta till vara de efter bästa förmåga är vårt eget ansvar. spring inte efter modetåget..  

Av H - 9 maj 2007 11:56

måndag och tisdag

handlednigng. fika med ida och fredrik. grillkväll med grannar. uppsats mellan 22.20-05.05 sova lite. sedan uppats mellan 10.50-11.47 åka på handledning. hem sova lite. uppsat mellan 21.10-00.05


de senaste två dygnen har varit helt överjobbiga. jag är helt slut. sovit minimalt och bara suttit och meckat med uppsatsen. har knappt haft koll på vilken dag det har varit. nu tycker jag att den känns okej. försöker att inte tänka på den för att då känns det som om jag tillskriver mig själv ett icke godkänt..


har lärt mig en sak - planera så att det inte blir så stressigt på slutet..  


jag är trött. skall sova efter de att jag lämnat in den.  

Ovido - Quiz & Flashcards