Alla inlägg den 14 januari 2007

Av H - 14 januari 2007 23:38

nu har jag harvat och slitit med mina sablans instuderingsfrågor i flera dagar. jag vågar inte tänka på hur många timmar det har blivit. totalt så är det 105 stycken och jag har svarat på 94 av dem! imon så skall jag plugga med sanna. det blir sista gången denna terminen - lite trist. men tentan känns himmla jobbig. jag är lite i en form av panik. jag skulle behöva lite pepp talk. få lite energi till att samla krafter de sista dagarna som är kvar. det hade varit underbart för självförtoendet att sätta denna tentan. de teman som jag tycker har varit jobbigast är temat om ting och bundelteorin. (den säger att ett ting endast är ett knippe egenskaper) morgon så har jag en lång dag ramför mig med en massa tenta-plugg. det är bara att nöta in. tack ida för hjälpen med antagningen. det är alldrig fel med en nu vinkel på sig själv.. nu skall jag sova. och först läsa om andmödrar..

Av H - 14 januari 2007 14:02

jag sitter här och sneglar på världen. den bara är jag ser att de som har hänt i historien. jag skulle kunna gå in och titta och ta på dessa händelser. de ligger där som fragment över en dold historia. som om varje nanosekund har memorerats och lämnat ett avtryck. lämnat sitt spår. så där ser jag mig själv- när jag tittar ut mot världen och när den tar emot mig. jag ser mig växa upp i denna stora minnes brunn. så vad är då tiden? det är inget som vi kan ta p men vi kan erfara de. tiden är något som ligger framför oss oh som vi kan lämna intryck i. ti kan tänka oss den och vi anpassar oss dagligen till den. Tiden omvänder fler än sanningen.Thomas Paine

Ovido - Quiz & Flashcards