Alla inlägg under april 2007

Av H - 12 april 2007 21:06

jag är inte personen som kan identifiera mig med idoler som klyft eller carola. jag är inte en person som dyrkar en se och hör kändis eller läser bloggar från nån mode tönt i huvudstaden. de som får mina idol känslor att vakna är människor med kunskap, som kan berätta om sina insikter och som tror på människan. idag på Efter Tio på tv4 medverkade Jag Eliason. en man med en utstrålning för två. han är en av mina absolut största idoler. dels för att han har ett stort intellekt, han vet vad han prata om och han kan förmedla de. i höstas var jag och hörde på honom när han pratade på Studentafton i Lund. detta var precis innan valet och när jag gick ifrån hans väckelsemöte funderade jag en sekund på att rösta helt emot mina principer bara för att han skulle få sitta på posten som utrikesminister. idoldyrkan är bra. men bara om det finns en klok hjärna bakom.

Av H - 11 april 2007 23:42

jag har under dagen drabbats av en panik inför sommaren och jobb. brödkungen har drabbats av tunghäfta och det känns inte alls bra. idag har jag hittat ett bra sommarjobb tror jag. de varar i 6 veckor och verkar vara lagom mycket att hitta på. skall ringa dit och se när de vill att jag skall jobba. HOPPAS HOPPAS

Av H - 10 april 2007 22:38

jag har idag fått ett mail till mig som var från familjens bekant som är i ETIOPIEN och jobbar på ett sjukhus som läkarbanken driver. hon har idag sänt ett brev om hennes första två veckor i afrika. det verkar vara ont om mat och vatten. jag måste säga att jag är jätte glad att jag inte är där. hon berättade i brevet om en flicka som var 12 år som en dag hade kommit in med en svullen mage och hon hade mycket ont. hon undersöktes och de upptäckte en stor tumör i buken. genom operation avlägsnades den största delen för att minska hennes smärta. flickan kommer inte att överleva och hennes sista tid i livet kommer att bli mycket smärtsam. det enda smärtlindrande som finns att tillgå är panodil. hon kommer att lida in i döden. denna historia fick mig att gråta floder. jag har knappt hämtat mig än. jag är glad att jag lever i Sverige och inte i Etiopien. här kan jag slippa ha ont.

Av H - 9 april 2007 22:36

har sett den filmen i kväll. och jag har ont i hela kroppen. så fruktansvärt hemsk film. den är nog så hemsk så jag vet inte om jag kan tycka att den var bra. jag gråter på insidan. filmen handlar om ett finskt krigsbarn som kommer till sverige under andra världskriget. han slits mellan figurer som han kallar mamma och som båda vill och övertygar sig själv att de är den bästa av mödrar för denna lilla pojke. jag vet inte om jag kan rekommendera denna filmen för att den är så hemsk. men om någon vill se en film med bra skådespelare så se denna film.

Av H - 8 april 2007 23:39

spenderade gårdagen med människor som gör mig besvikna. som ser allt som svart och vitt. som VET vad som är rätt och fel. som njuter av att älta gammalt och idiotförklara allt och alla som inte vandrar i deras egna kläder. under dagen kände jag att ilskan växte inombords och jag blev argare och argare. och jag lider av att jag ser dessa sidor hos mina släktingar. jag vill tycka att de är snälla och rara men hur skall jag kunna svälja alla deras fördomar och idiotförklarande? idag har jag lugnat ner mig något. jag är fortfarande arg men idag har jag nog mer kommit in i stadiet av besvikelse. jag blir besviken på människor som stämplar och fördömer. som inte kan lämna historien där den hör hemma och se till nuet och vad man har om är bra här och nu. att dra upp en massa gammalt läker inge sår. att strö sår i dessa sår skadar bara den nya generationen. får de att dras med en massa bråk och fördomar. jag tror inte att det finns något som är absolut rätt eller absolut fel. men en sak som jag deffinitivt tror är att om många människor var mer toleranta mot varandras olikheter så skulle ingen förlora på de..

Av H - 7 april 2007 21:51

jag tror jag blir galen på egotrippade människor. bara : jag - jag - jag. och jag vet, du vet inget..

Av H - 7 april 2007 21:50

Av H - 6 april 2007 18:42

har nyss anlänt hem efter en dag i Helsingborg. skall strax bort. GLAD PÅSK!!

Ovido - Quiz & Flashcards