Alla inlägg under april 2007

Av H - 21 april 2007 22:10

ångern har suddat bort mina fördomar.

Av H - 21 april 2007 16:50

säg aldrig aldrig. sparka inte på den som redan ligger.

Av H - 19 april 2007 12:27

för att jag skall bli färdig med alla mina förbenat svåra instuderingsfrågorna till KANT jobbar jag idag vid min dator frånkopplad, utan internet. det är faktiskat riktigt skönt. inte störas av att det kommer mail eler att någon loggar in på audium. detta är ett bra sätt att vara effektiv på.


när de ändå talas om effektiv så kan jag säga att jag sparara in på smn just nu. la mig vid 1:00 i natt och gick sedan upp kl 7:50. allt detta bara för att jag vill sätta tentan på lördag. jag orkar inte läsa HUME igen för att han är så jobbig med alla sina apostrofer stup i kvarten.


nä nu skall jag koppla ur mig för att jobba vidare!  

Av H - 18 april 2007 16:31

jag zappade igenom kanalerna och fassnade på SVT1 och en debat om pengar. det handlade om konsumtion och vad de saker som pengarna spenderades på. den  ständigt blonda ebba  von sydow satt stabilt i soffan med sin dyra väska brevid sig. en författare och två andra medverkade oxå. dessa fyra diskuterade konnsumtionssamhället och hur identiteten och den personliga konsumtionen hade fått en ny innebörd. ebba som har så mycket klokt att säga sa att genom att lägga pengar på vissa saker och då välja bort andra får vi personligt självförtroende. det hela handlade om hur det kunde försvaras moraliskt att människor lägger stora summor pengar på saker som är dyra. tex: väskor, kök och motorfordon. redan där vänder det sig i magen på mig. visst kan jag helt och fullt skriva under på att genom att välja vissa attribut i sin klädsel eller i sin inredningsstil så sänder de ut singnaler.  men att de valen ligger HELT till grund för identiteten vill jag inte stödja. vilken kaffeservis som jag äger identifierar inte HANNA.


så hur ser jag då personligen på konsumtion och val av prylar. på den frågan vill jag säga: sköt dig själv och skit i andra! omge dig med de sakerna som du själv gillar och ifrågasätt inte vad den tröjan har kostat eller inte. hur andra spenderar sina pengar har inte du med att göra. perspnligen har jag dyr smak och jag vet om de. skillnaden är att jag lägger mer pengar på få saker än lite pengar på en massa småsaker. den stilen passar mig. har genom stora delar av mitt liv blivit kritiserad fär att jag inte har varit en HM-brud. ja, jag äger inga HM plagg men de har jag valt. 


att köpa en dyr handväska är inget som jag har problem med. om jag hade råd med de samma skulle jag oxå göra de. det enda som jag har som kriterie för saker som jag både bär på min kropp och som jag omger mig med är att de skall vara snygga. kosta vad de kosta vill..  

Av H - 16 april 2007 00:22

Hume vill inte komma till mig. han bara störar sig och det känns jättejobbigt med tanke på att det är tenta på lördag. PANIK!!!

Av H - 15 april 2007 20:41

har idag bättrat på min brunhet från gårdagen. idag hade jag solskyddsfaktor som sköld men trotts det utvecklades lite konstiga prickar. men det blir snyggt till sist, de vet jag.


har gjort ett försök att sätta igång med Hume bok III idag men det går inte så bra. vi klickar inte. får ta de nu ikväll i stället.  

Av H - 14 april 2007 22:28

idag har det varit underbart väder och jag har haft starka sommarkänslor. dagen har jag spenderat i en solstol i trädgården och solat. och jag kan milt utryckt säga att det har gett resultat! jag är en helt lagom solad för att inte ha bränt mig. imorgon skall pressandet fortsätta, men med en gnutta solfaktor..

Av H - 13 april 2007 16:57

att skriva blogg tycker jag är kul och frigörande. ibland har mina inlägg mer substans och ibland är de lite mer fundersam. idag var jag inne och kollade igenom vad min blogg hade handlat om sedan jag startade den i januari. konstaterade att det många gånger har skrivits i en rasande takt med tanke på lite stavfel här och där. de grövsta genom tiderna är absolut de i gårdagens blogg där Jan Eliasson tilldelats förnamnet Jag - PINSAMT. det är pinsamt att stava fel till en idols namn... jävligt pinsamt...

Ovido - Quiz & Flashcards