Alla inlägg den 22 januari 2011

Av H - 22 januari 2011 18:20

strycker fingret lätt över huden. känner de torra små uppstående ruvorna. det hårda koagulerade blodet. jag trodde det var urläkta och bara vita ärr men tydligen var det inte så lätt.


varsmat kliar jag på dem en efter en.

inte som att dra av ett plåster - hastigt - utan ömt coh kärleksfullt.

vill inte göra mer skada nu.

bara se vad som finns där.


blodet sipprar sakta fram.

jag kliar och pillar.

gör såret rent.

låter det blöda ut.

allt ska ut nu.


begrundar såret.

blodet koagulerar sakta, sakta.

jag smörjer på läkande salva och plåstrar om.

nu ska det få bli ett vitt ärr. ett ärr som syns och minns men som inte tar kraft från mig. som lämnas i historien.


sakta börjar jag en efter en att behandla såren i min själ.

jag måste.

är ganska rädd.

men att ett efter ett få dem att läka kommer att bli så befriande att det är mödan värd.

Av H - 22 januari 2011 18:00

jag går inte sönder.

ibland känns det så.

jag tvekar och stapplar men lyckats jämt ta mig upp på benen.

jag går inte sönder.


funderar på mycket.

drar mig in i mitt skal.

behöver vara med mig själv.

tänka. ensam. själv.


orkar inte ta på mig den sociala kappan.

vet att jag borde.

en del av mig vill.

men just nu måste jag vara med mig själv, inte andra. 


orkar inte med facebook ibland.

allt är så jävla tillrättalagt.

ingen har en status uppdatering som lyder: livet är så jävla sugit idag. vet inte om jag kommer att orka le på hela dagen eller förlåt att jag är så jävla osocial men jag är lätt depprimerad och orkar knappt med mig själv. jobbar på att reda upp mitt liv och läka såren i själen. 

nä på facebook får jag ibland sån mega ångest.

jag vill oxå må bra. vara så där lycklig och resa minst tre gånger om året. plugga och ha tentaångest. festa och leva livet.

men så är inte mitt liv just nu.

just nu handlar allt om att stressa av och hitta mig själv igen, hitta den glada Hanna. Hanna Antonia 2.0


jag vet innerst inne att jag inte kommer att gå söder, det ligger inte in min natur.

men vägen till att bli hel är ganska knölig.

vissa dagar suger mer än andra, idag är en sugig dag.

men jag lovar, jag ska inte gå sönder.

Ovido - Quiz & Flashcards