Alla inlägg den 18 januari 2011

Av H - 18 januari 2011 13:26

stirrar in i väggen. efter alla dessa år kan jag formen på varje liten bubbla i strukturtapeten. försöker andas med magen. slappna av med nacken men den förblir spänd. min hjärna går för högvarv. jag trodde du ville A men nu tvekar du och pratade om B. det pirrar i magen, för det vill jag. vågar jag hoppas? möblera i tanken? göra bilder i mitt huvud?


en dikt kommer upp i huvudet och jag måste få ut den. klockan har passerat 02.00 den pockar på och raderna flyter. jag lämnar tankarna och stirrar in i strukturtapeten. den har inte förändrats. inte ett smack.


05.10 klagar magen och jag går upp. äter, dricket te och zappar planlöst. vänder mig en liten stund i sängen och somnar till sist. sover ett par timmar och vaknar till den skånska dimman. jag saknar kylan och snön.


det blev en kort, lång natt.

Ovido - Quiz & Flashcards