Alla inlägg den 2 mars 2011

Av H - 2 mars 2011 22:37

jag ryggar inte bort mer på samma sätt.

jag vågar möta. och se.

jag ser mig själv i spegeln och jag blir inte rädd.

ibland glittrar det till i ögonen och då ler jag så att kinderna blir runda.

idag tittade jag på mig själv i spegeln.

välplattat hår, inte översminkad. glasögon. så log jag till och tänkte:

jag är ganska snygg idag.

det var länge sedan jag tänkte så. att jag var snygg på ett vardagligt sätt en vanlig onsdag.

men det är som att allt blir starkare nu.

sekunderna av guldkorn när jag känner att självförtroendet återvänder och jag kan le igen utan att det tar emot blir i min värld som ett fyrverkeri en nyårsnatt.

men det är kanske så det är.

när allt tappat sin färg och livet är som en grå och svart massa blir stunderna när färgerna återkommer starkare.

livet får ett färgat skimmer.

Av H - 2 mars 2011 22:32

gode bostadsguden på något kontor

jag behöver din hjälp

ja du hörde rätt

jag behöver miljöombyte

staden jag bor i nu får mig inte att må bra

jag liksom kvävs

sakta, sakta bit för bit

detta går inte längre

jag ber om en lägenhet snart

så att jag kan få koll på livet

koll på mig

vara social

ha ett kök som jag kan fricka te i hela dagarna

ett eget kylskåp med mat


du gode bostadsgud. snälla snälla, hör min bön..

Ovido - Quiz & Flashcards