Alla inlägg den 20 februari 2011

Av H - 20 februari 2011 14:47

tänker mycket nu. på allt och på inget. allt är så viktigt. jag kan inte lämna något åt slumpen. det kliar i fingrarna, jag måste vända på varje sten. det var länge sedan jag var inne i denna fas. den är jobbigt. jag grubblar massor och drar mig tillbaka. många beslut ska fattas nu och jag måste hitta mig själv. ställa in min frekevens i universums radio. tänka över vem jag är och vart jag är på väg. tänker på mitt skal. vad jag klär min nakna kropp i. den som länge gav mig ångest och dåligt självförtroende. den som jag haft så svårt för att acceptera. kroppen vars former jag allt förmånga gånger tvingats försvara. i min garderob finns allt från Armani till Yoga kläder. och allt där emellan. hippie byxorna trängs med kläder som är dyra, kanske allt för dyra. mitt emellan allt de andra. t-shirt med tryck jag älskar, de som får mig att le. skapa en annan verklighet. skala bort den präktiga. tona ner aristokraten innom mig. men vem är jag? A som i Armani, H som i hippie eller Y som i Yoga? på något sätt är alla stilar en del av mig. kanske är vi alla som slipade diamenter med olika slipade sidor men ändå del av den stora diamanten. tänker mycket på de nu, vilken stil som är min. i hjärtat. jag måste nog vara sann mot mig själv nu. jag är mest A som i Armani. jag kan inte blunda för de. jag är inte en hippie. men jag är inte någon som skulle gå på Schutterman. det får finns gränser. det som är problemet med att vara Armani är att många som tyvärr har förutfattade meningar. det är lättare att vara HM tjej. det är inte lika kontroversiellt. de är normen. men jag är inte normen. jag är en tjej som gillar dyrt. men snälla döm mig inte. min diamant har många sidor, A råkar bara vara störrst, den mest sanna. 

Ovido - Quiz & Flashcards