Alla inlägg under april 2009

Av H - 15 april 2009 11:56

jag ska till Lund idag. sitta i en fönsterlös föreläsningssal. lyssna på saker som är jätteintressanta. bli allmännbildad. hur intressant det än är så spelar det ingen roll. inte det minsta. inte en enda av alla de högskolepoäng jag samlat in kommer att ge mig ett kvalificerat jobb som det ser ut i dagsläget.


idag är det en dag när jag är så jävla bitter över detta faktum. bitter över att min kunskap till viss del är försplid. förspild är visserligen en överdrift. för mig spelar den jättestor roll. jag älskar att lära mig nya saker och jag kan få en kick av de. löjligt men sant. 


länge efter studenten levde drömmen att bli statevetare. den dog dock när jag insåg att jobben var begränsade. beundrar min vän som trotts det vågar och skiter i en dyster arbetsmarknad. själv är jag nog lite feg. vill ha en liten insikt om framtiden och känna att det är lite tryggt. 


idag är sista ansökningsdagen till högskolan. jag tycker det känns skit. vet varken ut eller in. har sökt men vet knappt om jag vill plugga. men samtidigt känns alternativet att sitta på ICA mer ruttet än att plugga poäng som inte ger ett självklart jobb. tänkte kanske slänga in en ansökan till socionom. men sedan läse jag om det och då var det så deppresivt. jag vill ha mer att bita i. ett system som mer ligger fast.


idag känns allt som ett enda moment 22.

Av H - 14 april 2009 12:38

igår när jag slutade jobba mötte mor upp mig för promenad hem tillsammans. genast slog jag ett öga ner i korgen och plockade upp en påläggspaket. denna är TYSK sa ja. VA sa hon?!. då måste vi byta. vi knatade ner mot delikatess disken. ja, ni vet där de finare påläggen finns. ingen av de som låg där fick föjla med oss hem. antingen var de fullsprutade med en massa konstiga ämnen (vassle pulver eller citronsyra) eller så var köttet irländskt eller tyskt. det gillar vi inte.


95% av alla matkassar som passerar mig när jag sitter i kassan skulle jag inte ta emot om jag så fick pengar för de. folk över lag har en råvarukännsla som är under all kritik. i min värld är det inte konstigt att barndiabetes och fettma ökar med tanke på hur det ser ut i vår befolknings skafferier. 

Av H - 13 april 2009 20:22

hej alla!


nu har jag jobbat sex dagar under den störrsta mathelgen på hela året.. jag tyckte att julen var jobbigt men detta vara mer och värre må jag säga. oj oj oj, vad det har varit mycket drag i butiken. fick hoppa in fem timmar extra i onsdags bara för att min chef har svårt att planera. sedan har det bara rullat på med ca 8 timmar varje dag.


idag har jag bara jobbat fem ynka timmar. en jätteskön anslutning på veckan. var nästan i frukten hela dagen. tycker att det är så kul att pilla och fixa i frukten. det är lätt att se en förbättring och det blir så fint utan jättestor ansträngning. rotera cironer och ta bort de sunkiga. höra ljudet av färska fina äpplen som rör sig i backen. lägga upp exetiska frukter så att det ser oemotståndligt ut. sedan har jag fixat en hel gavel med fin god dyr choklad. det var en bra jobbdag idag. 


fortfarande måste jag erkänna att jag är jättetrött. känns som att mitt liv fassnat vid ett stopp ljus och i en återvändsgränd. dagarna passerar i en form av ökenvandring där jag tappat kompassen. denna gången har jag beslutat att jag inte skall hetsa in i något annat för att döva kännslan. jag skall känna den så att jag orkar sen. kan inte stressa igenom denna fasen. måste slicka såren och försöka vila. vet inte hur jag skall beskriva kännslan men jag är trött och det känns som att jag bara är i ett brus utan varken väg eller mål. ganska frustrerad. försöker sova mycket och ta hand om mig. sover drömmlöst. kan vara trött en hel dag. 


fortfarande känner jag inte så mycket. magkänslan har liksom dött. jag tror att jag drännerat den på brännsle. 

Av H - 5 april 2009 22:23

jaha, nu måste jag börja planera höstens studier. känns: sådär. jag har sökt lite men jag funderar på om jag kanske ska komplettera. ja ja, det ordnar väl sig. har tio dagar på mig att tänka ut nåt.

Av H - 4 april 2009 12:52

en vecka har passerat sedan provet. likgiltighetet är fortfarande den samma. jag undrar fortfarande vad det var som gick snett. kanske måste jag bara inse att det inte blev min dag. kanske hade jag kunskapen men jag var inte redo. kanske var jag för trött för att tänka klart och därmed rätt.


har mer och mer funderat på om jag skall göra det igen. vet fortfarande inte, men nu känns det inte helt omöjligt. 

Av H - 1 april 2009 13:06

ja jag vet det låter kanske konstigt. men lycklig blir jag när de skriver att jag skall få en massa pengar i sommar. jag tror att jag ska unna mig en iPhone.

Ovido - Quiz & Flashcards