Alla inlägg den 2 december 2008

Av H - 2 december 2008 19:49

ibland är jag en patetisk dam. jobbade idag och insåg att jag var tvungen att ta tjuren vid hornen. allt för att stilla min oro. min chef lungnar mig minst sagt. när jag glider över och berättar om mina planer att kanse plugga lite minder för att jag inser att min uppsats kommer att ta tid i anspråk säger han: om du kan jobba mer uppskattas det från min sida. först då andas jag ut. säger att jag trivs bra. då säger han att jag hela tiden visat intresse för att lära mig och det är bra. när han sedan tar till orda och säger att "sommaren är grön" tänker jag: ÄNTLIGEN! mina sista timmar jobbar jag som på moln och min analkande förkylning med en massa nysningar och hals ont är som bortblåst.


sedan när jag ligger på knä för att organisera dadlarna så att kunderna skall nå dem kommer min driftchef: hanna, vi hade tänkt att ta in någon som kunde göra två demodagar men sedan kom vi och tänka på om vi inte skulle kunna ha dig till det i stället. vi tror du skulle passa, vad tycker du? lite skakig ställer jag mig upp på fötterna och säger JA på stående fot. butiken har aldrig använt sin egen personal som demo  tidigare men kände att nu var det dax. jag känner mig minst sagt smickrad. 


så nu vet jag att jag inte behöver vara orolig för att förlora jobbet vilket är UNDERBART. sedan att jag skall bjuda på pepparkakor och julstök två dagar. det skall bli kul, men lite läskigt...


allt slit har get frukt. jag klappar mig på axeln.

Ovido - Quiz & Flashcards