Alla inlägg den 19 maj 2011

Av H - 19 maj 2011 22:32

välj sida för fan. hanna, du kan inte hålla med båda. det gör ont i magen. här sitter jag och känner mig som som en jävla idiot. allt jag gjorde var att säga sanningen. jag orkar inte med silkesvantarna. välj sida hanna. du är med mig va? magen mer ont plus att jag svettas. hallå, jag sa VÄLJ sida. fan, fan, fan. låt mig emigrera från detta jävla helvete. jag har inte hört diskussionen, hur ska jag då kunna välja? vad fan begär ni. låt mig va, dra åt helvete.


under den välpolerade fasaden med leende kassörskor pyr ilskan. ilskan över en chef som inte verkar ta ansvar och som verkar ha problem med att sätta rätt person på rätt position. men vi ler alla. i ett sätt att polera och förhoppningsvis få nöjda kunder så att vi kanske kan ha kvar våra välbetalda jobb ett tag till.


hemma ser allt så jävla bra ut. familjen duktig som ställer upp på alla andra. som flyttar, vårdplanerar tröstar och stöttar. men ett pris betalas mellan oss. för de tål inte tålamodet. de har någon annan fått. mellan de stabila väggarna blir en skitsak till ett världskrig och taket som tidigare var högt är så lågt att en mus knappt kan pipa.


jag vet att jag måste välja sida. ta någons parti. men snälla inte nu. inte idag. jag varken vill eller orkar med konflikter hemma och på jobbet samtidigt. det är bara en sak förmycket. för fan, välj sida..

Ovido - Quiz & Flashcards