Alla inlägg den 12 december 2010

Av H - 12 december 2010 20:43

tar en kö-lapp. betalar. går upp för trappan. väntar lite. du kommer. är du jämt lugn? dina ögon tittar på mig. känns tryggt. sedan pratar vi i 30 minuter. det är skönt. bättre än väntat. jag står i centrum och du vägleder mig.


det har inte varit bra nu. axlarna vid öronen. svårt att sova. andas stressat. jobb stress. dessa ständiga förklaringar till varför jag faktiskt vill vara ledig på min lediga dag och inte jobba. ont i magen. dödsfall. begravning. sorg. vill träffa D men orkar inte. vill inte att han ska se mig så här. dåligt samvete för mycket. trött på att vara trött. vill vakna en morgon och må prima. men så lätt är det inte.


inser att det är lättare att köra slut på energin än att få den att återvända. inser att priset jag betalat är högt, för högt. det har inte varit värt det och nu måste jag hitta mig själv igen. på mina villkor.


hade inte fixat detta utan hjälp. är evigt tacksam över att det finns hjälp att få.

Av H - 12 december 2010 20:14

legat större delen av helgen trött och utslagen pga min förkylning. SVT Play har förgyllt min tid och då i huvudsak serien Mina vänners liv.


det är sällan som jag blir helt tagen av en serie. när jag såg trailern för serien trodde jag det var en efter-apning av SATC fast med fyra svenska killar med lite flint och fett här och där.


det som tar mig med stom i serien är Puman. Puman Marie Rickardson som faller för den 34-åriga David (snygg). hon är smart, driven, tar för sig. gör karriär och verkar ha ett bra liv. hon är nog på ett sätt många kvinnors alter ego. hon vågar ta plats. hon vågar vara stark och svag. hon vill ha men tan att vara beroende. men tyvärr är hon olyckligt gift och faller för David. han är ung, snygg, lägger all sin tid på sitt jobb lever knapert men han faller pladask. de är så omaka men kärleken bara är där.


jag har inte kollat ifatt till avsnitt 9 som går av stapeln imon men jag är helt tagen. av kärleken mellan David och Jenny. hennes utstrålning. hans manlighet. hennes sätt att köra ferrarin. hans oro över att vara toy boy. hennes sorg över sitt tråkiga äktenskap med Buster.


ska de få varandra, Jenny och David?

Ovido - Quiz & Flashcards