Alla inlägg den 30 november 2008

Av H - 30 november 2008 20:42

för en liten tid sendan började jag tänka på vad som var min drömmresa. jag tänkte mig att min ekonomi var helt obegränsad (annars blir det liksom inte kul alls) sedan att jag skull kunna vara borta hur länge som utan några bestämmda tidsgränser. med föjlande förutsättning kom jag fram till följande:


PROJEKT Hannas drömresa: 

jag skulle resa jorden runt utan att/undvika i störrsta mån att flyga. jag skull inte vilja se det som en miljöhandling utan mer som ett försök att se hur andra skulle reagera på den tanken. sedan skulle jag vilja åka Transibiriska järnvägen. dyka på NZ. dricka inhems öl världen över. jobba på små lantbruk. hoppas fallskärm. se inka riket. vandra på glasiärer. se himalya. 


varför? jo för att jag är lite konstig. skulle barar vilja göra något helt galet. knappt ha morgondagen planerad. kryssa världen över med ett mål: att se så många länder som det är möjligt..

Av H - 30 november 2008 12:12

igår var jag på julbord med jobbet. det var riktigt trevligt! förs så samlades vi ute på jobbet. personalrummet hade fått julstämmnning. alla satt där med sina respektive upppiffade. det var minst sagt annorlunda att inte se alla i ica´s röd och svarta dressar. sedan åkte vi alla mot öja. där väntade ett dignande julbord. jättefint var det. mycket folk men de hade verkligen lyckats planera så att alla fick mat snabbt. den varmrökta laxen var magnifik! jag hoppade över snapsen och drack öl till maten, sedan en liten Bayleys till kaffet och avslutningavis två gravendal cider på toppen. så det var en städad kväll. mina manliga kollegor var i dansartagen så att det blev till och med lite pardans.. (inte min favourit men ändå). detta är utan tvekan den trevligaste julfesten som jag varit på med ett jobb, jag hoppas att det inte blir den sista... idag måste jag städa och sedan hade jag tänkt att ta mig en tur på julskyltning..

Ovido - Quiz & Flashcards