Alla inlägg den 11 september 2007

Av H - 11 september 2007 21:25

snart ställs målet mot sängen. tror jag skall ta en dusch innan jag lägger mig.


idag var jag uppe tidigt trotts att skolan började sent. tvättade två maskiner innan skolan började. imponerad över min effektivitet under förmiddagen. kl. 10.30 startade skolan och idag var det dax för en annan universitets man att föreläsa. han pratade om vilden som ond och god och hur detta påverkade vår bild att klassificera och dela in människor som vi möter. detta temat kan jag tycka är intressant men samtidigt ser jag komplexiteten som finns där bakom alla universiella lösningar. sen tror jag att fördommar är något som vi alla har men att vissa har lättare att vara självkritiska mot sina egna trosföreställningar.


detta prat om goda och onda vildar varade fram till kl. 15.00 och då var min hjärna helt utmattad. fikade lite, pluggade. sedan var jag och inhandlade den första boken i Expressens klassikerserie som startar idag. utbudet verkar bra och jag tror att detta kommer att uppmana till folkbildning och att öka läsandet. ett bra intiativ från Expressen - egentligen gillar jag inte kvällspressen.


efter en runda på ICA lagade jag mat. kl 18.00 hade föreningen TWIGA info om deras verksamhet. intressant. tror att jag skall anmäla mig när min ekonomi inte är lika trängd som nu.. då jag inte är bidragsberoende.


19.00 startade en film om könsstympning. den var bättre än väntat men den var för lång. jag trodde att jag skulle bli galen.


detta var min dag!  

Ovido - Quiz & Flashcards