Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Den stora tomheten

Av H - 18 oktober 2010 19:47

en blöt kall filt har trillat över mig och förlamat mina känslor. det är längre till både skratt, leende och tårar. vad hände? jag vet inte. mitt inre lokomotiv hade jag glömmt att fylla med kol och nu orkar jag inte längre.


jag står i en banhall och frustar och pustar. ser alla andra tuta och köra som att inget kund stoppa dem. personligen är jag helt tom. tom på allt. energi, vilja och drömmar.


jag vilar och funderar. tänker på livet och vad jag skattar högst. tänker på vännerna jag försakat då jag lagt i högsta växeln och kört som en tok. jag tar kontakt och berättar vad jag känner. att jag tänker på och saknar x. vill träffa x i komma nära varandra och bygga på en framtid. enligt svaret är x och jag inte så nära som jag trott. jag vet att jag är dålig på att höra av mig men så ser inte x de. våra spår i livet har bara råkat korsas och inte mer med det. pungt. ny rad. avdrammatiserat. nu är nu. då är då. andas in andas ut. gå vidare.


det känns inte bra. jag trodde att det fanns något mer mellan oss. jag gav en del av mig till dig. men tydligen bet jag mig inte fast i dig. våra spårpar passade inte ihop. vad som inte klickade vet jag inte.


nu står jag i ett vägskäl med dig. vill jag träffa dig? vill jag förlora dig? vill jag lägga ner mer tid på dig? förtjänar du mig? alla frågorna besvaras just nu med ett vet ej. oavsett vad har vi historien men kanske inte framtiden så som jag velat och önskat mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 19 mars 2012 23:37

river upp minnet. sitter med ett standardtest som ska mäta dig. skriva din intelligens på din näsa. bedömma. dömma ut. skypar med m. hon skriver det är bara resultat på ett papper. hon har rätt. men då tänkte jag inte så. då var allt på blodiga allva...

Av H - 18 mars 2012 17:09

sitter och borde skriva tenta men lyckas inte komma igång. lyssnar istället på Sonja Alden (För att du finns) och blir kärlekskrank och tycker att livet suger och vill hångla. detta är illa, riktigt illa.  ...

Av H - 18 mars 2012 11:44

jag hatar att vänta. tankarna är ena dagen på berget andra i den djupa dalen. frustrationen är på max. jag vill ha ett svar nu. börja planera mitt framtida liv. planera min höst. jag tror att jag blir tokig. vet att det finns massor att fixa men men ...

Av H - 4 mars 2012 21:12

klumpen av oro vaknar önskar att allt var bra. fantastiskt. lugnt. lyckligt något är fel skrämmande fel   försöker förtränga men vill inte så jag släpper fram och varken värjer eller skyddar mig ser obehaget i ögonen.  längtar bort ...

Av H - 11 januari 2012 13:16

friden. tillståndet när kampen är över. friden när det värrsta redan har hänt. friden att inte oron finns kvar mer. friden när hjärat brustit.   friden som den fina och starka. den som övervinner allt. friden som den rädda känslan över ...

Ovido - Quiz & Flashcards