Alla inlägg under juni 2009

Av H - 8 juni 2009 12:15

jag är helt slut efter veckan som gått. idag skall inga berg bestigas, det kan jag lova. möjligtvis blir det en liten promenad på stan. sommarens läsning skall inköpas. papper sorteras i JOPA pärm.


igårkväll i min ensamhet läste jag ut Simmar-Emmas historia och hur hon blev fri från sin ätstörning. boken var bra. den slår idrotten på näsan. hon kan kritisera den utifrån men samtidigt inifrån. jag fick upp ögonen för Emma då hon medverkade i Mästarnas Mästare och då gillade jag henne skarpt.  


i helgen slogs jag av tanken att kärlek kan vara så dubbelt. vissa accepterar vissa förhålanden men inte andra. varför det blir så vet jag inte. kanske är det avundsjuka. komplex. inte vet jag. 

Av H - 4 juni 2009 17:38

mailade om en utbildning. svar: det är aldrig för sedan att söka, men jag kan inte lova något. alltså: det säger varken bu eller bä!


sista rycket med hemtentan ligger framför mig. ligger bra i fas. lite orolig. rädd att jag inte fattat rätt men så säger jag alltid. 


köket nästan klart. dock GIGANTISKA tapetproblem. lutar nu åt vit strukturtapet vilket är j***ligt fult. 

Av H - 3 juni 2009 10:02

jag hatar när tentafrågor är konstiga och jag fattar att de fiskar efter nåt som är riktigt specifikt. problemet är att jag kan inte hitta de.. fattar liksom inte exakt vilka puzzelbitar som skall haka i varandra för att jag skall hitta ett mönster. med tanke på tidigare omdömme vill jag inte att tentan skall bli ett lågvattenmärke. aaa jäkla arg just nu!!



Av H - 1 juni 2009 20:54

vissa saker är störiga. tex att drabbas av jag-vill-dö-mensvärk när det har kommit en massa varor på jobbet som är mega tunga och man måste släpa runt med i butiken. och när man skall proppa sig med värktabletter finns det inga utan man måste gå med svansen mellan benen och förklara den pinsamma händelsen. (dock var hon fantastiskt förstående)


en annan störig sak är att internet fuckar upp sig och hackar sig på fel sekund då en snilleblixt drabbar en som genast måste googlas. 


sedan finns det störigt av en lite annan dignitet. som att plugga och att läraren som är super noga ger en så god beröm att man bara vill krama honom. det störiga är att jag kanske aldrig kommer att kunna fördjupa mig så mycket som jag vill i ämnet. och det är så in i helvete STÖRIGT! jag tror jag blir helt galen på den vetskapen. 

Av H - 1 juni 2009 11:24

nu ligger tentan till vänster på skrivbordet. det pirrar lite i magen. jag funderar. till höger ligger blocket och pennan som skall planera upp strukturen.


3 frågor á 10 timmar väntar. undrar om jag kommer att sitta mer. 


sedan är det en vecka ledigt. många veckor i sommar skall det jobbas 42 timmar. 

Ovido - Quiz & Flashcards