Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av H - 15 augusti 2009 13:52

jag är ingen Hippie typ.

ibland försöker jag men i spegeln känns det tamt.

skulle vilja vara det ibland, men det funkar inte.

jag gillar maktkofta och kavaj. 

killar med brat-stil men med båda fötterna på jorden. 


människor med vissioner och karaktär gör mig knäsvaga. 

jag beundrar människor som skriver feta böcker genom att svara och diskutera en enda fråga. 

det kräver själv-kontroll och gigantisk diciplin. 

att inte tröttna, att besegra skrivkrampen. 


kloka och intelligenta människor dras jag som en magnet till. 

jag är ganska kass på grammatik och språk. 

försöker döva det genom att prata och ställa en massa frågor. 

trots det älskar jag att plugga feta böcker och skriva tentor med svåra ord. 


jag är bra på ords betydelse. 

lokalsinne är inte min grej. 

mitt bildminne är galet bra. 


jag vill bli fru och mor. bli älskad och älska.

jag vill forska och bli expert i något som får mig på fall. 

jag vill leva mina drömmar. 

skåne är mitt hem och så vill jag att det skall förbli. 

ska plugga juridik en dag. 


jag är korrekt så att jag nästan kräks på det själv. 

så jävla tråkigt formell. 

ibland flippar jag dock ut och förvånar. 


jag är bara jag. 

jag är speciell men jag trivs med det. 

kanske måste man känna mig ett tag innan allt kommer fram. 

mitt liv gör sig inte i en såpopera med dramatik på en kvart. 

jag ger lite i taget.

likt en skattjakt. 


jag vet om att jag är knastig ibland. 

ibland önskar jag att jag inte var så präktigt perfekt. 

men nu är det så och jag kan inte hjälpa det.

omvärlden får ta mig som jag är. 
Ovido - Quiz & Flashcards